Strømmen Storsenter

Internasjonal homeshopping-gigant åpner butikk på Strømmen

Pressemelding   •   jun 20, 2014 15:25 CEST

Den internasjonale homeshopping-giganten Tvins, som allerede er Norges største TV-annonsør målt i antall minutter, etablerer i disse dager sin første butikk her til lands. Vekstambisjonene er store.

Onsdag denne uken var det lange køer da det nye butikkonseptet Tvins åpnet dørene på Strømmen Storsenter. Fra sitt nordiske hovedkontor i Malmø omsetter selskapet for drøyt 350 millioner svenske kroner i året i Norden, om lag 25 prosent av dette i Norge, men hittil har norske kunder kun handlet via telefonordrer og nettsalg. Med denne nyåpningen satser Tvins også på butikker her til lands. Massiv markedsføring hadde fanget oppmerksomheten til svært mange nysgjerrige norske kunder som sto i kø for å sikre seg åpningstilbudene på produktene de kjenner fra TV.

Vil vokse

- Vi ønsker å etablere oss i alle større byer i Norge, og for Oslo-regionen og flyplassregionen Romerike var Strømmen det beste alternativet, uttaler administrerende direktør for Tvins i Norden, Filip Gahnström. Han forteller videre at nyåpningen har vært kjedens mest vellykkede hittil, og kan rapportere om svært sterkt salg på åpningsdagen.

- Vårt konsept er å satse på produkter innen husholdning, trening samt skjønnhet og velvære, forklarer administrerende direktør for Tvins i Norden Filip Gahnström. Kravene de stiller til sine produkter er at de skal være av høy kvalitet, være unike og praktiske sammenlignet med konkurrende produkter. Bestselgerne i øyeblikket er en unik dampmopp og en innovativ stekepanne, begge er allerede solgt i svært stort volum til norske kunder.

Den nye butikken på Strømmen Storsenter er strategisk plassert i senteret andreetasje, og vil med en betjening på seks sørge for jevnlige produktdemonstrasjoner i samme stil som fra TV-reklamene.

Fakta om Tvins.com:

Tvins eies av den canadiske Thane-gruppen og er en av verdens største aktør innen såkalt homeshopping, der smarte og unike kvalitetsprodukter markedsføres via «infomercials» på TV, radio, nett og print. Omsetningen i Norden er på rundt 350 millioner kroner per år, og av dette kommer 40% fra telefonbestillinger, 40% fra netthandel og 20% fra butikksalg, men selskapet satser i økende grad på salg gjennom butikk, også kalt retail. Åpningen på Strømmen Storsenter er kjedens syvende butikk i Norden, de øvrige er Malmø, Göteborg, Sundsvall, København og to i Stockholm. Hittil har Tvins mer enn 1 million kunder i Norden.

Billedtekst:

Adm.dir. for Tvins i Norden, Filip Gahnström, er svært godt fornøyd med butikkens første dag på Strømmen.

Kontaktpersoner:For Tvins: Adm. Dir. Filip Gahnström, telefon +46 703884023, mail: filip.gahnstrom@tvins.com
For Strømmen Storsenter: Senterleder Per Kristian Trøen, telefon 97044236, mail: pk.troen@strommenstorsenter.no

Strømmen Storsenter er Norges største kjøpesenter i antall butikker. Etter nyåpningen den 25. oktober 2012 har senteret 203 butikker fordelt på 65 000 kvadratmeter. Strømmen Storsenter har det største butikkutvalget innen mote, sport og interiør i Norge, og er en del av Olav Thon Gruppen.