Nyhetstips

Inventory Investment AS: Løvenskiold Handel AS tar i bruk CLARITY Replenish for å optimere sine innkjøp og vareforsyning.

Pressemelding   •   okt 08, 2010 08:49 CEST

En av bransjens fremste leverandører av byggevarer og trelast tar i bruk fremtidsrettet optimeringsløsning for ytterligere å styrke sin konkurranseposisjon.

Inventory Investment AS, et ledende spesialistmiljø innen resultatorienterte løsninger for prognostisering samt optimering av innkjøp og vareforsyning underrettet i dag at det er inngått en avtale med Løvenskiold Handel AS om å ta i bruk spesialistverktøyet CLARITY Replenish for å optimere den inngående varestrømmen til selskapets sentrallager på Fossum.

CLARITY Replenish, som utvikles av Atlanta-baserte Blue Ridge®, er allerede i bruk som innkjøpssystem hos flere toneangivende nordiske handelsselskaper. “For Inventory Investment er vi stolte over å ha blitt valgt som leverandør til Løvenskiold Handel AS. Selskapets virksomhet og behovet for optimering av innkjøp gir Løvenskiold Handel AS en ypperlig mulighet til å utnytte løsningens omfattende funksjonalitet og fleksible platform fullt ut. Vi ser frem til et langsiktig og fruktbart samarbeide”, sier Sverre Rosmo, daglig leder i Inventory Investment. “Vi er meget tilfredse med valget av leverandør”, sier Espen Marthinsen, Forsyningsdirektør i Løvenskiold Hande AS. “Teamet i Inventory Investment har en lang rekke vellykkede prosjekter av denne typen bak seg. Dette sammen med en meget funksjonsrik løsning og grundig prosjektmetodikk, gjorde oss sikre på at vi valgte riktig leverandør. Basert på oppnådde resultater, har vi solide forventninger til de forretningsmessige effektene fra systemet”

Løvenskiold Handel AS (www.lovenskiold.no ) har gjennom de siste årene bygget opp MAXBO til en landsomfattende, ledende butikkjede innen bo- og byggevarer. MAXBO fremstår i dag som en sterk merkevare med en solid posisjon i bransjen. Løvenskiold Handel AS er konsernets største virksomhetsområde.Løvenskiold Handel AS hadde i 2009 en førsteleddsomsetning på ca 5,5 milliarder kroner. Selve hjertet i selskapets virksomhet er Løvenskiold Logistikk med et sentrallager som er blant Norges mest moderne og effektive.

Inventory Investmentfokuserer på optimering av innkjøp og vareforsyning og har gjennom et stort antall prosjekter i Norden og EMEA forøvrig opparbeidet en omfattende erfaring og ekspertise innen fagfeltet. Sammen med Blue Ridge utgjør de et av de største fag- og utviklingsmiljøene globalt og markedsfører CLARITY Replenish, et moderne innkjøpssystem basert på verdens mest utbredte best practice innen innkjøp – “The Seven Steps of Buying”.

Kontakt:
Sverre Rosmo