Universal Music Norge

Islandske favoritter til Sentrum Scene

Pressemelding   •   apr 27, 2015 11:04 CEST

Of Monsters And Men har kommet en lang vei fra sitt hjemland Island. De ble raskt et fenomen i 2011 med låten "Little Talks" og debutalbumet My Head Is An Animal - som solgte til platina her hjemme.

Siden den gang har gruppen levert forrykende opptredener på festivaler som Lollapalooza, Bonnaroo, Coachella, Newport Folk Festival, Osheaga, Glastonbury og Reading - for å nevne noen.

I dag ble det klart at de kommer til Oslo og Sentrum Scene 29 oktober.

8 juni kommer det etterlengtede oppfølgeralbumet Beneath The Skin og første singel ut, "Crystals", er allerede listet på NRK P3.

Gruppen har det siste året reist mellom studio på Island og Los Angeles for å ferdigstille det nye albumet som er co-produsent av Rich Costey (Muse, Death Cab for Cutie, Foster The People, Interpol).

Of Monsters And Men legger ut på verdensturné med start i Massey Hall i Toronto 4 mai. De vil turnere rundt i Nord-Amerika før de legger turen til Europa og Oslo 29 oktober.

Billettsalget starter torsdag 30 april kl. 09.00.

Om Universal Music

Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl.

Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.