Rezidor Hotel Group ASA

Islending vant ”Radisson Blu Greatest Holiday in the World”

Pressemelding   •   okt 12, 2010 09:28 CEST

Inga Ros Antinusdottir - mor til ”5 små alver”, vinner 365 hotellnetter på et hotell etter eget ønske.

I sommer lanserte Radisson Blu sin første sosiale medier kampanje med ”Win the World’s Greates Holiday” Kampanjen ble lansert på Facebook og Twitter. Deltakerne ble invitert til å sende inn en ”pitch” på nett for å fortelle hvorfor akkurat de fortjente prisen. Innsendte bilder, videoer eller linker som fikk flest stemmer ville vinne 365 hotellnetter på et hotell etter eget ønske..

750 000 mottatte stemmer – over 2 millioner besøk
Kreative forslag fra hele verden strømmet inn. Topp ti besøkende kom fra Storbritannia, Island, Tyskland, Sverige, Danmark; Irland, Frankrike, Norge, USA og Belgia. Totalt var det over 2 millioner besøkende og 750 000 stemmer som kom inn.

En drøm ble virkelighet
Inga Ros Antinusdotter ble overveldet da hun fikk nyheten. ”Dette er virkelig en drøm som blir virkelighet”, jublet Inga Ros Antinusdottir. Inga og hennes mann har alltid villet reise med sine fem barn. ”Nå har vi muligheten til å oppleve Europa, Midt-Østen og Afrika” fortsetter Inga.

YouTube var vinnende verktøy
Innslaget som vant var en YouTube video. Inga hadde laget en fortelling om sitt aktive liv med ”Fem små alver” Filmen inneholdt detaljerte beskrivelser av steder på Island og inkluderte til og med den ”berømte” vulkanen Eyafjallajökull.

Største konkurranse fra en hotellkjede
Konkurransen er den største noensinne arrangert av en hotellkjede. – Vi laget konkurransen for å styrke vårt forhold til eksisterende kunder og også nå nye reisende som kanskje ikke kjenner til Radisson Blu. Vi er veldig fornøyd med resultatet og den enorme synligheten vi har oppnådd i alle sosiale medier i løpet av kampanjen, sier Ole Sorang, som er markedsdirektør i Rezidor Hotellgruppen

The Rezidor Hotel Group er en av de raskest voksende hotellvirksomheter i verden. Hotellgruppen har i dag flere enn 400 hoteller i drift eller under utvikling med over 86.300 rom i over 60 land. Du kan blant annet finne hotell i Oslo, hotell i København, hotell i London, hotell i Stockholm og hotell i Gøteborg.
I Europa, Midtøsten og Afrika har Rezidor følgende varemerker i sin hotellportefølje; Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn og Country Inns & Suites. Dessuten opererer The Rezidor Hotel Group med goldpoints plusSM lojalitetsprogram for sine hotellgjester. Rezidor har inngått en global lisensavtale med motehuset Missoni om utvikling og drift av en kjede med livsstilshoteller under navnet Hotel Missoni.

I 2006 blev Rezidor notert på den svenske børsen. Carlson Companies er hovedaksjonær.

The Rezidor Hotel Groups hovedkvarter ligger i Brussel, Belgia.

For ytterligere informasjon se www.rezidor.com