Itella ASA

Itella Logistics miljøsertifiseres

Pressemelding   •   feb 08, 2010 13:19 CET

Hele den norske delen av Itella Logistics er tildelt miljøsertifiseringen ISO 14001 av det Norske Veritas. Stavangeravdelingen har i tillegg fått kvalitetssertifiseringen ISO 9001.

- Itella Logistics har forpliktet seg til kontinuerlig og målbevisst utvikling i kvalitets- og miljøspørsmål. Vårt langsiktige mål er å sertifisere hele virksomheten, sier Knut Sandberg, salgs- og markedsdirektør i Itella Logistics i Norge.
En rekke miljøtiltak
Itella har definert en rekke miljøtiltak i sin miljøstrategi for 2010:
Fem prosent reduksjon i selskapets energiforbruk gjennom fokus på strømbesparende tiltak som riktig bruk av belysning og kjøreporter.
Reduksjon av det totale restavfallet ned til 10 % av total avfallsmengde.
Reduksjon i CO2-utslipp gjennom kurs i økokjøring for alle selskapets sjåfører.
Nulltoleranse for tomgangskjøring og fokus på fyllingsgraden for selskapets biler.
Miljøsertifisering også i Finland, Sverige og Russland
Flere av Itella sine avdelinger i Finland har både nå og tidligere blitt tildelt kvalitets- og miljøsertifisering. Itella i Sverige har blitt tildelt den grønne ISO 14001-sertifiseringen, og i Russland har Itella NLC blitt tildelt kvalitetssertifiseringen ISO 9001.
For mer informasjon:
Knut Sandberg, salgs- og markedsdirektør i Itella Logistics, tlf: 23 21 34 00
Høyoppløselige bilder kan lastes ned fra:
Itella Logistics
Som en del av Itella Group, støtter og utvikler Itella Logistics sine kunders virksomhet ved å tilby frakt og spedisjon, transport, utkjøring og lagertjenester, I tillegg til omfattende logistikkløsninger. I 2008 var Itella Logistics’ omsetning på 813 millioner Euro, og selskapet har omlag 10.000 ansatte i åtte land (Finland, Sverige, Danmark, Norge, Latvia, Litauen, Estland og Russland) www.itella.no