Universal Music Norge

IZABELL singeldebuterer med "Ka Vet Du"

Pressemelding   •   sep 26, 2014 14:55 CEST

I sommer gikk 24 år gamle Izabell av med seieren i NRK P3s jenterapkonkurranse. Dermed vant hun studiotid med produsentene i Nora Collective (Arif, Kaveh, Store P og fler), platekontrakt hos Universal Music Norge og en plass på soundtracket til en av høstens store norske kinofilmer; den Ulrik Imtiaz Rolfsen-regisserte Haram som premieres i Oslo torsdag 2. oktober. Izabelles debutsingel "Ka Vet Du" slippes i dag, fredag 26. september.

Izabell har også spilt inn musikkvideo regissert av Ulrik Imtiaz Rolfsen med klipp fra Haram, og blir med for å opptre på filmens kinopremierer blant annet i Trondheim den 30. september, i Bergen den 1. oktober og i Oslo 2. oktober.

Benedicte Izabell Ekeland har vokst opp i Stavanger i en fargerik familie som den eneste jenta blant åtte søsken. En oppvekst med syv brødre gjorde henne tøff og hun måtte trå til ekstra hardt for å komme gjennom med egne tanker og ideer. Og tankene og ideene har bare blitt større med årene. Hun har tatt en tverrfaglig bachelor i drama, teaterkommunikasjon og spansk; arrangert Norges største hiphop-festival Xplosif i Stavanger i seks år sammen med Tore Tobiassen; arrangert konserter med Snoop Doog, M.O.P, Dead Prez, Onyx, Karpe Diem, Lars Vaular og Tommy Tee for å nevne noen; varmet opp som soloartist for Ghostface Killah (Wu Tang Clan) på Folken i Stavanger; vært DJ for rapgruppen Kriminell Kunst siden 2010 og fremført egne låter på showene deres siden 2011. Og ikke minst skrevet egne låttekster fra hun var liten. Da hun var fem år oppdaget hun rapmusikken via Coolios ”Gangsters Paradise”, i 2008 skrev hun sin første egne raplåt, i sommer gikk hun seirende ut av NRK P3s jenterapkonkurranse og fredag 26. september gir hun ut sin første singel ”Ka Vet Du”. Låten er skrevet av Izabell selv og produsert av Filip Kollsete og Aksen Carlson.

Følg Izabell på Spotify og Facebook

Om Universal Music

Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Eminem, Lady Gaga, Rihanna, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Gabrielle mm.

Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.