Eniro

Jakten på de ekte bildene

Pressemelding   •   jun 07, 2013 10:19 CEST

Er man lei av polerte reklamebilder fra feil sted på kloden, finnes det muligheter for å skaffe seg ”ekte” bilder på nett. På den svenske bildeappen Foap kan alle selge bilder de har tatt, og kjøpe bilder fra andre. Det viser seg at veldig mange av oss har blitt dyktige fotografer med mobilen. Det gir mange relevante bilder å velge mellom for bedrifter som er på leting etter innhold til sosiale medier.

- Vi var ute etter lokale bilder fra hele Norge, og kjørte derfor et oppdrag på Foap hvor vi ba deltakerne beskrive ”sitt Norge” i bilder, og dele favorittplassene i nærmiljøet sitt med oss, forteller Kristian Mehlum Lie, ansvarlig for sosiale medier i Eniro Norge og Gule Sider.

Foap-oppdraget ”Discovering Norway” ga Gule Sider hele 280 bilder å velge mellom.

- Dette gir oss gode muligheter til å finne bilder som styrker vårt budskap for bruk på de sosiale plattformene, sier Mehlum Lie.

Sponser Øya – lover den beste festivalpremien

Gule Sider er også i år sponsor av Øyafestivalen, og vil i den forbindelse kjøre et nytt oppdrag på Foap i sommer der de vil be brukerne vise frem sine beste Øya-minner fra tidligere år.

- Vi kan også love den aller beste premien i forbindelse med årets Øyafestival, men den vil vi gjerne holde tett til brystet foreløpig. At det er noe alle på festivalen ønsker seg kan jeg derimot garantere, forteller Mehlum Lie.

Se bilder fra Gule Siders "Discover Norway"-oppdrag vedlagt.

For mer informasjon, kontakt:

Kristian Mehlum Lie, ansvarlig for sosiale medier i Eniro Norge/Gule Sider
Mob 916 27 352 / KristianMehlum.Lie@eniro.com

Renate Morken, presseansvarlig Eniro Norge/Gule Sider
Mob 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.