Ving Norge AS

Jeg reiser alene (helst i vinterhalvåret)!

Pressemelding   •   feb 17, 2011 15:53 CET

4 % av alle våre gjester reiser alene store deler av året, foruten i vintersesongen, da øker antallet til 6 %.

Når man reiser alene er det lurt å tenke på om man ønsker en ferie hvor man møter andre likesinnede, eller om man kun vil ligge med en bok på en solseng alene. Hvilke omgivelsene ønsker man? De fleste som reiser alene vil kanskje unngå for mange barnefamilier og kjærestepar på romantisk tur, og ønsker heller en destinasjon man kan møte andre reisende i samme situasjon. Da er det viktig å velge riktig destinasjon og hotell sier Sophie Frisholm, pressekontakt i Ving. Spør vårt salgsapparat på e-post, chat, telefon eller Facebook. Vi vet hvilke hotell som passer for deg som reiser alene.

Topp 6 - listen over destinasjoner nordmenn valgte å reise alene i 2010

1. Gran Canaria
  2. Tyrkia
  3. Tenerife
  4. Mallorca
  5. Kreta
  6. Rhodos

Gode råd til de som ønsker å reise alene

• Kjenn deg selv! Det passer ikke alle å reise alene, men trives du godt i eget selskap kan dette være en fantastisk ferie, og du kommer hjem med oppladede batterier.
  • Ha alltid med en eller flere gode bøker. Det kan bli din beste venn i ferien. Når du ligger på stranden, sitter på bussen, venter på maten på restauranten etc.
  • Utforsk litt før du reiser, så du velger et sted som passer akkurat det du søker.
  • Få nye venner. Det er lettere å få kontakt med andre mennesker når man reiser alene.