Universal Music Norge

Jenny Langlo slipper musikkvideo

Pressemelding   •   mar 06, 2015 12:38 CET

Tirsdag 17. februar slapp den 21 år gamle Jenny Langlo sin flunkende nye singel, Next To You. Låta er Jennys bidrag til den norske MGP-finalen, som går av stabelen 14. mars i Oslo Spektrum. Allerede på releasedagen ble låten kåret til favoritt hos Dagbladet, og senere i NRK Nitimen. Next To You er skrevet av Jenny selv, og produsert av den svenske duoen Machopsycho, bestående av Niklas Olovson og Robin Lynch.

Nå slipper hun også den påfølgende musikkvideoen, regissert av Stephen Butkus.

- Låta handler mye om hvordan man mister kontrollen på seg selv når man har følelser for et annet menneske. Jeg synes det er veldig fascinerende hvordan slike følelser ofte tar kontroll over all fornuft, og man ender opp med å gjøre ganske mye rart. Ideen til videoen ble derfor til etter litt idémyldring mellom meg og Stephen Butkus, som jeg var så heldig å få jobbe med. Vi brukte deretter en dag i en leilighet med en fin gjeng og lot egentlig videoen bare utvikle seg litt slik det føltes naturlig der og da.

Jenny Langlo skrev sine første låter allerede i syvårsalderen, og begynte tidlig å opptre aktivt med sang og gitar. Hun er opprinnelig fra Sunnmøre, men etter seieren i Idol i 2011 bosatte hun seg i Oslo hvor hun blant annet studerte Populærmusikk ved Nordisk Institutt for Scene og Studio. Hun jobber nå med musikk i sjangeren elektronisk pop og er signert hos Universal Music Norge og daWorks Music Publishing.

Om Universal Music

Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Eminem, Lady Gaga, Rihanna, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Gabrielle mm.

Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.