FMC Technologies

Jens Stoltenberg og Roar Flåthen besøker FMC

Pressemelding   •   feb 11, 2011 14:45 CET

(Kongsberg, 10.2.2011) Statsminister Jens Stoltenberg og LO-leder Roar Flåthen besøker i morgen FMC Technologies på Kongsberg. Hensikten med besøket er å diskutere pensjonsreformen.

Ny pensjonsordning innebærer at ansatte i privat sektor får en endret AFP-ordning fra fylte62 år. De kan velge om de vil gå av eller fortsette å jobbe med pensjon i tillegg til lønn.

FMC Technologies er verdens største leverandør av Subsea-utstyr, og statsministeren ønsker å få innspill på pensjonsreformen fra selskapets ansatte.

Statsministeren og LO-lederen ankommer FMC Technologies på Kongsberg teknologipark, fredag 11. februar, kl. 09.25. Besøker varer i to timer, og media er også velkomne til å delta.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Informasjonssjef i FMC, Tore Natland på telefon 982 33 868

FMC Technologies Inc. er et av verdens største og ledende ingeniør- og teknologiselskaper med totalt 10.400 ansatte i 15 land. Det har verdens største flåte av undervannsingeniører. FMC Kongsberg Subsea har totalt 2800 ansatte og er den største utenlandskeide bedriften på Kongsberg. I Norge har man kontrakter på levering på de fleste store utbygninger på norsk sokkel, samt mange internasjonale avtaler.