RiksTV AS

Jérôme Franck-Sætervoll konstituert hos RiksTV

Pressemelding   •   feb 16, 2017 14:29 CET

Jérôme Franck-Sætervoll (39) er av styret i RiksTV utpekt som konstituert administrerende direktør i RiksTV. Jérôme har vært i selskapet siden september 2006 og har vært direktør for produkt og forretningsutvikling siden 2011.

- Jeg takker for tilliten fra styret og skal gjøre mitt aller beste for at vi skal nå de mål vi har satt oss i tiden fremover, sier Jérôme Franck-Sætervoll.

- Jérôme har vært sentral i RiksTVs ledelse de siste årene, og styret er trygg på at han er godt kvalifisert til å lede RiksTV inntil selskapet ansetter daglig leder på permanent basis, sier RiksTVs styreleder Kristenn Einarsson.

Jérôme Franck-Sætervoll er opprinnelig fra Frankrike, men har bodd i Norge siden 2004. Han har tidligere jobbet som strategikonsulent hos Accenture. Han er utdannet siviløkonom fra ESSEC Business School i Frankrike.

Tidlig i desember ble det klart at Christian Birkeland slutter som administrerende direktør i RiksTV for å starte som toppsjef for TV 2 Sumo. Styret jobber nå med å finne en permanent toppleder-løsning i RiksTV.

- Vi jobber nå for fullt med jakten på Christian Birkelands erstatter. Vi ønsker ikke å kommentere verken interne eller eksterne kandidater, men vi er godt i gang i prosessen, sier styreleder Kristenn Einarsson.

RiksTV satser for tiden stort på strømmetjenester i tillegg til det digitale bakkenettet. Distribusjons- og underholdningsselskapet satser på tilgjengelighet der kunden er.

- Vi satser stort på alle skjermer. RiksTV skal være der kunden er, enten den er hjemme, på bussen, på jobben eller andre steder – og utvikling av nye tjenester står sentralt hos oss. Dessuten er vi blitt svært sterke i fritidsmarkedet. Det være seg på hytta, i båten, i bobilen med mer, sier Jérôme Franck-Sætervoll.

Om RiksTV

RiksTV er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV og HDTV via antenne og internett.

Vi tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er vår største og mest populære kanalpakke.