Drabant Music

Jess Morgan ute med albumet «Edison Gloriette»

Pressemelding   •   okt 21, 2016 07:38 CEST

Jess Morgan er en utmerket historieforteller. Hennes nye album Edison Gloriette - som slippes i dag - byr på  musikk med både hjerte, sjel, lidenskap og velbehag. Lørdag 26 november kan du se henne live på Krøsset i Oslo, da hun skal varme opp for Tommy Tokyo. I mellomtiden kan du lytte til albumet på Spotify eller Tidal!

Da den Norwich-baserte singer/songwriteren skulle starte innspillingen av Edison Gloriette falt valget på Norge som innspillingssted. Jess returnerte til Bergen for å igjen samarbeide med bidragsyterne til debutalbumet hennes - nemlig produsentene HP Gundersen og Daniel Birkeland.

Jess ønsket at innspillingsprosessen skulle foregå i et rolig tempo i stille omgivelser etter fem hektiske år med turnering og hyppige utgivelser. 2 uker i en rolig hytte langs fjorden et stykke utenfor Bergen, var derfor perfekt for Jess.

«Vi befant oss i utrolige omgivelser, og kunne ta pauser for å gå turer og drikke øl ved vannkanten» sier Jess.

Tilbake i Storbritannia fikk hun hjelp fra vennene Stephen Maclachlan, Ben Savage og Hannah Sanders til perkusjon og koring. Noel Dashwood ble også med på drømmelaget og la til noen sjelfulle soloer på «Red Rubies» og «Still In Fashion».

Jess sanger er fortellinger om livet, kjærligheten, mennesker og steder. De siste fem årene har hun sementert sin plass på den voksende folk/americana-scenen i Storbritannia og Europa. Musikken hennes har dratt til seg oppmerksomhet fra BBC Radio 2, BBC 6 Music, Uncut, The Telegraph, The Guardian, R2 og Folk Rock UK - for å nevne noen. Albumet Edison Gloriette følger opp debutalbumet All Swell (2010)Aye Me (2012) og hennes høyt kritikerroste utgivelse fra 2014  Langa Langa. Sommeren 2015 ga Jess ut  The Bournemouth EP - som solgte ut sin limited edition på under 24 timer.

‘gorgeous country folk’ - The Guardian

‘musicianship dovetails well with her clever and understated songwriting’ - The Telegraph

‘making waves and turning heads’ - R2 Magazine

‘something truly special’ - Folk Radio Uk

// Følg Jess Morgan på FacebookInstagram og Twitter for oppdateringer //

Drabant Music er et nyoppstartet plateselskap som jobber med CC Cowboys, Raga Rockers, deLillos, The Dogs, Tommy Tokyo, Natasja Holmboe, Zuma, Narum og Waaktaar & Zoe.