Nyhetstips

Joe AS: Hushovd blant odds-favorittene

Pressemelding   •   sep 30, 2010 13:45 CEST

Hushovd blant odds-favorittene

En belgier er storfavoritt, men internasjonale bookmakere har Thor Hushovd i toppen, og Edvald Boasson Hagen som outsider i VM.

14 ganger innsatsbeløpet ligger i potten dersom Thor Hushovd blir Norges første verdensmester i landeveisritt på fellesstarten i Australia søndag. Storfavoritt er belgiske Philipe Gilbert, som står i lave 3,5 i odds.

-Belgia stiller med et meget sterkt lag i årets VM, og alt ser ut til å være bygget opp rundt Gilbert. Han har syklet imponerende i Vueltaen, og er på de flestes lepper som storfavoritt. Det mener også våre oddseksperter, sier Mads Jørgensen, ansvarlig for PR og samfunnskontakt i Unibet.

- Men løypa er knallhard, noe som gjør feltet ganske åpent. Mange kan stikke av og vinne, deriblant våre to norske håp, Thor Hushovd og Edvald Boasson Hagen, sier Jørgensen.

Selskapet har rangert Hushovd på delt fjerdeplass til 14 i odds, sammen med Fabian Cancellara, men bak trioen Gilbert, Oskar Freire og Fillippo Pozzato. Edvald Boasson Hagen følger to plasser bak Hushovd, til odds 18 for VM-gull. Medalje til den norske pedal-duoen gir henholdsvis 4.25 og 5.25 ganger innsatsbeløpet.

Her er Unibets topp 10-favoritter:

P. Gilbert                                   3.50

O. Freire                                    9.00

F Pozzato                                  11.00

F. Cancellara                              14.00

T. Hushovd                                 14.00

M. Cavendish                               16.00

E. Boasson Hagen                         18.00

T. Farrar                                    20.00

M. Goss                                      22.00

A. Kolobnev                                 22.00

For ytterligere opplysninger, kontakt gjerne Mads Jørgensen på telefon 926 42737