GeelmuydenKiese

Jørgen Kildahl er årets eksil-GK’er!

Pressemelding   •   feb 18, 2011 15:28 CET

(Oslo, 18.februar 2011) I går kveld fikk Jørgen Kildahl den prestisjetunge prisen Årets eksil-GK’er under det årlige alumnitreffet til Geelmuyden.Kiese. 400 tidligere ansatte i selskapet har vært med å stemme frem vinneren. Prisen vant Kildahl i hard konkurranse med Erik Nord, Jan Omdahl og Rune Gerhardsen.

- Vi er veldig stolte av våre tidligere kolleger, derfor feirer vi dem hvert år. Kildahl står som en monstermast i Geelmuyden.Kieses historie, men så er han da også fra Ålvik i Hardanger, døpt ved Bjølvefossen.  Kildahl viser at monstermaster kan være til berikelse for miljøet, bare de er godt bygget og stelles godt med, sier seniorrådgiver Hans Geelmuyden i Geelmuyden.Kiese

Prisen Årets eksil-GK’er ble første gang delt ut i 2010, og det var Julie Voldberg som ble prisens aller første vinner.

Kildahl ble plukket ut som én av fire nominerte av en jury bestående av den norske ledelsen i Geelmuyden.Kiese. Deretter ble han stemt frem blant selskapets over 400 norske alumni og dagens GK’ere. I juryens begrunnelse kan vi lese:

”Vår tidligere kollega Jørgen Kildahl står bak årets karrieremove fra Statkraft til E.ON AG. Han har markert seg som en svært populære norske konserndirektører siste årene. Jørgen avsluttet nylig jobben som konserndirektør i Statkraft gjennom 11 år, med ansvar for markedsoperasjonene og driften av konsernets europeiske kraftanlegg, samt utviklingen av Statkrafts nordiske- og europeiske virksomhet. Nå har han gått videre til jobben som konserndirektør i E.ON AG, Tyskland, hvor han skal sørge for strømforsyning til millioner av mennesker i Europas største økonomi”

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Hans Geelmuyden, seniorrådgiver i Geelmuyden.Kiese