Paradisreiser

Julegavetipset som varmer!

Pressemelding   •   des 21, 2015 10:29 CET

Kjenner du følelsen? – Du kikker inn i klesskapet til fruen; det bugner av plagg i alskens farger, av lekre vesker og skjerf, sko og smykker… Du kikker inn på rommet til poden hvor utvalget av leker kan sammenlignes med en velassortert Briobutikk, og hos tenåringen er det nok tekniske duppeditter til å kunne hacke Pentagon.

Julen nærmer seg med stormskritt, og du aner som vanlig ikke hvordan årets gavekabal skal legges...

Det er vel mange av oss som kjenner oss igjen, man skal finne «den helt spesielle gaven» til kona, til kjæresten, til foreldre, til barna… Det er jo nesten så prestasjonsangsten tar overhånd! Så hva gjør man?

- Gi en opplevelse til hele familien! Rådet kommer fra Gro Anet Brastad, daglig leder i Paradisreiser AS. Å gi bort noe man kan gjøre sammen, enten som par eller familie, er en stadig økende trend. Generelt så har vi en relativt sunn familieøkonomi i Norge, og de fleste nødvendigheter hos en familie er dekket inn, være seg det gjelder bekledning, teknikk eller sportsutstyr, og de senere års økte oppmerksomhet om å finne tilbake til de sunne verdiene og fellesskapet viser seg nå også i hva vi velger å gi bort i gaver.

Få ting viser vel omtanke og nestekjærlighet som hjemmelagde gaver, enten om de er strikket eller bakt, men det er ikke sikkert at ullsokker og hjemmelagde karameller blir julekveldens store hit. Legger man derimot en reise under treet så er man vel garantert tittelen som "årets julenisse"?

- Vi har alle varianter fra besteforeldre som tar med tre generasjoner to uker til Maldivene sommeren 2016, til datteren som endelig får tatt med moren sin på en rundreise i India. Vi har også hatt eksempler på foreldre som har valgt å gi safari i Afrika som konfirmasjonsgave. Vi kan dessuten avsløre at det er mange forelskede der ute som kan vente seg en helt spesiell kjærlighetsgave under treet eller i julestrømpa i år, opplyser Brastad med et glimt i øyet.

Flere velger også å gi bort reisegavekort, for det er jo ikke sikkert at reiseønskene stemmer helt overens alltid: - Dette er også veldig populært gavetips til brudepar, de fleste har jo allerede etablert et hjem når de gifter seg i disse dager, så det er grenser for hvor mange vinglass og kjeler man trenger. Et bidrag til bryllupsreisen kommer alltid godt med, spesielt etter et kostbart bryllup.

- En reise gir lykkefølelse, fellesskap og minner som varer, og det er vel få julegaver som varmer mer? smiler Brastad.

Paradisreiser startet sin virksomhet i 2001. Paradisreiser AS er medlem av Reisegarantifondet og Virke/Norsk Reiselivsforum.

Paradisreiser har spesialisert seg på reiser til Seychellene, Mauritius, Maldivene, Bora Bora/Fransk Polynesia, Kenya, Tanzania, Zanzibar, Sør-Afrika, Uganda, Mosambik, Kongo-Brazzaville, Victoria Falls (Zambia og Zimbabwe), Botswana, India, Thailand, Vietnam, Oman, Dubai, Abu Dhabi og Doha.

Som en velrenommert turoperatør har vi gode avtaler med våre solide samarbeidspartnere: flyselskap, hotell og lokale representanter/agenter. Du som kunde vil nyte godt av disse avtalene, både når det gjelder pris og kvalitet. Vi legger vekt på god bransjekunnskap og personlig service. Våre dyktige reisekonsulenter besøker våre destinasjoner og bosteder jevnlig. Dette gjør oss i stand til å finne best mulig reisealternativ for våre gjester.