Vestfoldmuseene

Juleverksted, omvisninger og skattejakt for hele familien

Pressemelding   •   des 05, 2013 07:00 CET

Søndag 8. desember kan du være med på juleverksted på Larvik museum, Verksgården. Kl. 12.00 kan alle lage julekort og forskjellig julepynt som papirroser, julekurver og lanterner, som dere får med dere hjem. Vi leser historier om jul og forteller om hvordan man feiret jul i gamle dager. Kl.14.00 blir det omvisninger i utstillingene våre og skattejakt for hele familien. Vi har også kafé med salg av nystekte vafler, saft og kaffe.

Vestfoldmuseene ble opprettet som et interkommunalt selskap i 2009,  ved sammenslåingen av museer og arkiv i Vestfold. Vestfoldmuseene eies av ni kommuner og Vestfold fylkeskommune med 68 ansatte fordelt på de ulike avdelingene. Vestfoldmuseene har eget styre, og selskapets øverste myndighet er representantskapet.

Selskapet har driftsansvar for enhetene; Museene i Nordre Vestfold (Berger museum, Aluminiummuseet og Jernverket Eidsfoss), Midgard historisk senter, Slottsfjellsmuseet, Haugar Vestfold Kunstmuseum, Hvalfangstmuseet, Larvik museum, Vestfoldarkivet med fellestjenesten Samlingsforvaltningen og Munchs hus.