JYSK

JYSK åpner i land nummer 35

Pressemelding   •   aug 30, 2013 07:20 CEST

JYSK åpner i land nummer 35

Fra nå av er det også mulig å få et godt tilbud i Armenia. Den første JYSK butikken har åpnet sine dører i hovedstaden Jerevan.

Nok et land blir lagt til JYSK gruppen som nå inkluderer 35 land på verdensbasis. Den første JYSK butikken har åpnet i Armenias hovedstad Jerevan.

Armenia blir det 11 franchise landet, og JYSK eier Lars Larsen har store forventninger til samarbeidet. ”Armenia er et interessant land, og vår første inntrykk er at kundene viser stor interesse for JYSK sine produkter” sier Lars Larsen.

Der er potensial for mange flere butikker i Armenia – hovedsaklig i hovedstaden om det går bra med den første JYSK butikken.

“Vi er alltid interessert i franchise avtaler i land hvor vi ikke planlegger å åpne våre egne JYSK butikker – og Armenia er et flott eksempel på en slik løsning” sier Lars Larsen.

Det er planlagt at det neste år – året JYSK feirer sitt 35års jubileum – vil åpne flere butikker i landet.

I 1979 åpnet Lars Larsen sin første JYSK butikk. I dag har JYSK vokst til mer en 2050 butikker i 35 land, og med ca 17 500 ansatte. JYSK sin ambisjon er å tilby et godt tilbud til alle innen søvn og bolig, oppfylt med JYSK butikker over hele verden. Konsernet er fortsatt eid av Lars Larsen og har en årlig omsetning på ca 2,6milliarder euro.