JYSK

JYSK feirer 25 år i Norge

Pressemelding   •   aug 21, 2013 07:15 CEST

JYSK feirer 25 år i Norge

I 1988 åpnet den første JYSK-butikken i Norge. Dette feires i uke 35 til 38 med godt humør og gode tilbud i samtlige norske JYSK-butikker.

Når kundene fra den 26. august og fire uker frem tar en tur i deres lokale JYSK, vil de bli møtt av ballonger, flagg og festglade medarbeidere. Og naturligvis en rekke gode tilbud. Det er 25 år siden den første JYSK-butikken åpnet i Norge, og det skal feires med stil.

»Det skal være slik at kundene føler at de kommer til en fest, når de besøker deres lokale JYSK-butikk. De skal merke, at de feirer jubileet sammen med oss,« sier Martina Hangby,som er Country Manager for JYSK i Norge.

Utover en rekke gode tilbud, vil det være flere konkurranser med flotte premier, blant annet en elevasjonsseng samt et opphold på Himmerland Golf & Spa Resort i Danmark. I jubileumsperioden vil kundene dessuten kunne finne en rekke varer, som er kjøpt inn spesielt til feiringen av de 25 årene i Norge.

Den første butikken
Norges første JYSK-butikken åpnet i Sandnes ved Stavanger i 1988, men flyttet kort tid etter til Hillevåg, hvor den fortsatt ligger. I forbindelse med jubileet gjennomgår butikken en stor ombygning. Det blir derfor en splinter ny butikk, som ønsker kundene velkommen inn til feiringen av de 25 årene i Norge.

I dag har JYSK 75 butikker i Norge og over 2000 butikker på verdensplan. Historien om JYSK begynte i 1979 i Danmark, hvor den første butikken åpnet i byen Aarhus. I dag er JYSK en internasjonalt konsern med butikker i 34 land og cirka 17.500 medarbeidere. JYSK ønsker å være et godt tilbud for alle og har en ambisjon om å bli utbredt i hele verden. Konsernen eies av Lars Larsen, og den årlige omsettning er på ca. 19,5 mia. kr.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Country Manager, Martina Hangby, +4794504710, mhan@jysk.com

Sales and Marketing Coordinator, Venche Anita Lidahl, +4790687305, val@jysk.com

Danske Lars Larsen åpnet sin første butikk i 1979. I dag er JYSK en internasjonal gruppe med ca. 2.000 butikker i 34 land og 17.500 ansatte. JYSK ønsker å gi alle et godt tilbud og har ambisjoner om å åpne butikker over hele verden. Gruppen er eid av Lars Larsen, og den årlige omsetningen er på ca 2,5 milliarder euro. JYSK etablerte seg i Norge i 1988, den gang under navnet Norsk Sengetøylager. I Norge har JYSK 75 butikker og omsetter for i overkant av 1,4 milliarder norske kroner.