NITH

Karriere-torsdag: Møteplass for studenter og næringsliv!

Pressemelding   •   apr 15, 2013 00:00 CEST

For NITH er det viktig at det dannes gode møteplasser for studenter og næringslivet. Det er stor pågang fra bedrifter og byråer som ønsker å komme i kontakt med våre studenter, både i forhold til hovedprosjekter og fremtidig ansettelse. I tillegg er NITH opptatt av at studentene skal få kunnskap om hva ulike bedrifter og byråer jobber med slik at de får en enda bedre forståelse av hva arbeidslivet innebærer. Karriere-torsdagene skal derfor legge forholdene ennå bedre til rette for våre studenter og næringslivskontakter.

Karriere-torsdagene avholdes på NITH den første torsdagen i måneden. Bedrifter og byråer presenterer seg selv og hva de holder på med i form av spennende case eller prosjekter. I tillegg vil studentene få kursing i hvordan søknadsprosesser foregår. Temaene vil variere, men det kan for eksempel være trening i CV- og søknadsskriving, intervjutrening og personlighetstesting. Vi avslutter med mingling i studentkroa, hvor vi serverer pizza og tilhørende drikke.

De resterende karriere-torsdagene i 2013 arrangeres på følgende datoer: 18. april | 2. mai | 3. oktober | 7. november | 5. desember

NITH er den eneste høgskolen i Norge som har spesialisert seg på bachelor- og masterutdanning innen IT. Vi leverer utdanning som sikter inn på det markedet studentene skal møte når studietiden er over. NITH legger sin ære i hele tiden å være oppdatert på det siste innen fagområdet. Vi samarbeider tett med næringslivet og har fokus på studentnærhet.