junkyard.no

KEVIN BÆKKEL - BESTE JUNIOR SKATER I EUROPA

Pressemelding   •   sep 28, 2010 17:40 CEST

Lørdag 25. oktober ble junkyardskater, Kevin Bækkel europamester for juniorer i Praha, og ble belønnet med unikt wild card til hovedfinalen i USA.

Det var i Volcom´s skateboardkonkurranse, Wild in the Parks i Trondheim tidligere i september at Bækkel kom på 2. plass og dermed kvalifiserte seg videre til Europas største skateboardkonkurranse; European Wild in the Parks Championships.

European Wild in the Parks ble i år avholdt i Mystic skatepark i Praha, og samlet de beste fra nasjonale mesterskap rundt om i Europa.

Kevin gjorde det forrykende bra i Praha og stakk av med seieren i junior klassen i den prestisjetunge skateboardkonkurransen. Ikke nok med at han vant, men Kevin Bækkel imponerte såpass at han nå har blitt invitert til å delta som wild card i selve hovedfinalen hvor han skal konkurrere mot de beste skaterne i verden. Hovedfinalen er normalt ikke åpen for juniorer, og dette sier litt om Bækkels prestasjon. Konkurransen finner sted i Phoenix, Arizona førstkommende helg og heter Wild in the Parks Championship 2010.

Bare 14 år

Kevin er bare 14 år, men er et stor talent og har allerede blitt et kjent navn over hele Norge den siste tiden. Det er utrolig gøy å følge med på Kevin, og han har virkelig potensiale til å hevde seg stort internasjonalt sier Daglig Leder, Phillip Vogt i junkyard.no.

Nettbutikken junkyard.no er stolte av å ha Kevin på teamet og ønsker han lykke til i Phoenix, Arizona.

Resultater 14 år og yngre - Volcom WITP 2010, Praha

1 Kevin Bækkel (Nor)

2 Andreas Mandl (Austria)

3 Nico Schumacher (Ch)

4 Tiago Lopez (Por)

5 Harry Squires (UK)

Se film av Kevin Bækkel her

Se flere filmer av Kevin Bækkel på Junk Blog her

Kontakt for mer informasjon og bilder: PR & Event-Utvikler, Christoffer Bjerkan på 22 69 48 77 / 47 33 49 69, e-post: christoffer.bjerkan@junkyard.no.

Daglig Leder junkyard.no: Phillip Vogt, e-post phillip@junkyard.no

Junkyard.no er en ledende nettbutikk for snowboard, skateboard og streetwear segmentet, og fører merker som Sweet Skateboards, Humör, Burton, DC, WeSC, Carhartt, Dr Denim, Vans, Element, Volcom, Adidas, Fox, Nike, Billabong, Globe, LRG, Levis, Enjoi, Converse, Tech Deck med mer. Junkyard.no har eget skate-team og snowboard-team, og er aktive på landsbasis med events og konkurranser. Junkyard.no er medlem av Trygg E-handel, og har kontor i Oslo.