TV 2

Kjempeinteresse for The Stream

Pressemelding   •   feb 15, 2016 13:01 CET

TV 2s nye musikk-konkurranse The Stream har allerede passert 500 opplastede bidrag på en drøy uke!

- Vi sendte presentasjonsprogrammet for The Stream for en drøy uke siden, og at vi allerede nå har mottatt over 500 bidrag er jo helt vanvittig, sier programleder Tarjei Strøm.

The Stream er en helt ny og norskutviklet musikkonkurranse fra Monster Format og TV 2. TV 2 har med gått sammen med verdens tre største plateselskaper Universal Music, Sony Music og Warner Music samt streaming-giganten Spotify for å oppdage og skape nye artister slik det faktisk blir gjort i virkeligheten i 2016. Deltakerne laster opp sine bidrag på nettsiden www.thestream.no, og de 100 mest streamede artistene går videre til showcase for plateselskapene. Universal, Sony og Warner signerer etterhvert tre artister hver som de tar med seg inn i finalerundene. I finalerundene opptrer de signerte artistene live i hver sending, og låtene deres gis ut på Spotify hver uke. Den som streames mest gjennom uka, leder finalerunden uka etter.

De opplastede bidragene som så langt har kommet inn spenner fra enkle akustiske kassegitar-opptredener på soverommet til elektronika-duoer, band og mer forseggjorte musikkvideoer.

- Det er veldig mye spennende blant bidragene, og det er gøy å se at det er så stor variasjon blant det som kommer inn. Hele landet er representert, og jeg vet at plateselskapene har merket seg noen artister allerede. Men det er mulig å laste opp bidrag helt frem til mai, så jeg er sikker på at vi også har veldig mye spennende i vente, sier Strøm.

- Dette er faktisk ganske unikt! Over 500 påmeldinger på så kort tid er uvanlig for en talentkonkurranse, og The Stream er jo i tilegg et helt nytt og ukjent format, sier Bjarne Laastad, assisterende kommunikasjonssjef i TV 2.

- Det er mulig at opplasting av auditions oppfattes som enklere for deltakerne enn å reise langt avgårde på audition for å stå i lange køer og fryse. Her skjer alt i trygge rammer, og ingen trenger å laste opp sitt bidrag før de er 100% fornøyd, sier programleder Strøm.

Vinneren av The Stream har startet reisen sin på rommet hjemme, tatt internett med storm, imponert plateselskapene, blitt signert, og bevist gjennom gjentatte suksessrike utgivelser at han/hun/de har fortjent en plass blant Norges mest populære artister. Vinneren blir den artisten som det norske folk tar til seg, og faktisk lytter til i hverdagen - på samme måte som de lytter til resten av favorittmusikken sin - i stua, på gutterommet, på trening, i bilen og på fest.

- I The Stream vil vi vite med enda større sikkerhet hvor populær vinneren faktisk er ute i virkeligheten - utenfor selve tv-programmet - ute hos folket, forklarer Strøm.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.