Grilstad AS

Kjent og kjær folkefavoritt med ny smak!

Pressemelding   •   mar 23, 2018 15:25 CET

Jubelsalami er Grilstads flaggskip, og Norges desidert mest populære salami som har vært her siden 1974. Pålegget har fulgt nordmenn gjennom generasjoner og er for veldig mange selve definisjonen på en salami. Nå kommer den i ny drakt med spennende smak av fennikel!

Bakgrunnen for Jubelsalami med Fennikel var at Grilstad ønsket å finne en ny smak på den populære påleggssalamien Jubelsalami. Det måtte være en smak som kom i tillegg til og forsterket den gode Jubelsalamismaken. I utviklingsprosessen testet pølsemakerne på Grilstad mange ulike smaker, fra mer kjente til mindre kjente krydder og urter, og det var til slutt fennikelsmaken vi falt for. Inspirasjon er hentet fra Toscana i Italia, hvor de har lange tradisjoner med å tilsette fennikel i salami. Fennikel, som omtales både som en krydderplante og en grønnsak, er også mer og mer brukt i norske hjem.

Samtidig var det viktig for oss at dette skulle være en Jubelsalami, og at den nye smaken ikke skulle overdøve Jubelsmaken fullstendig. Da vi tilsatte en passe mengde malte og kuttede hele fennikelfrø, kom vi i mål. Fennikel balanserer smaken med Jubelsalami på en utmerket måte. Så sikker er vi på at alle vil like Jubelsalami Fennikel, at vi har skrevet følgende på pakken: «Salamien du ikke visste du elsket».

Lanseringsfilmen til Jubelsalami Fennikel viser en stork som kommer til Grilstad med en pakke Jubelsalami Fennikel i nebbet. Se link vedlagt.

Grilstad AS markedsfører skikkelig mat, og er en av Norges største produsenter av kjøttprodukter. Selskapet er klar markedsleder på spekevarer i Norge gjennom merkevarene Grilstad, Stranda og Tind, og er også markedsleder på fryste hamburgere. Konsernet har ca. 450 ansatte fordelt på fire foredlingsfabrikker i Norge og en i Sverige. Grilstad AS omsatte i 2017 kjøttvarer for ca. 1,8 mrd. kroner, og hadde gode økonomiske resultater.

Grilstad AS startet som spekepølsefabrikk i Trondheim i 1957. Grilstad ble ganske tidlig en landsdekkende aktør, mye takket være produktene vi kaller de tre store: Jubelsalami, Gullsalami og Trønderfår. I 1995 gikk Grilstad inn i Stranda Spekemat AS som har drevet produksjon av spekemat på Stranda siden 1973. Strandaskinke er selskapets største produkt. Tind ble en del av selskapet i 2016.