Kvarndammen

Kjøp og selg bil med ny mobilapp

Pressemelding   •   sep 05, 2014 09:28 CEST

Bilbransjen flytter ut på nettet og allerede benytter flere seg av mobilen for å kjøpe og selge varer på tvers av flere bransjer. Tidligere undersøkelser viser at bilindustrien har en voksende tiltro til bilhandel på nett, og når KVD nå lanserer en ny mobilapp, blir det enda enklere å både selge og kjøpe bruktbil.

KVD er Nordens største uavhengige nettbaserte markedsplass for bruktbiler. Hver uke holder KVD.se og kvdnorge.no over 500 bilauksjoner. Hvert fjerde bud på disse auksjonene kommer fra en mobil enhet.

- Mobilen har blitt et naturlig shoppingverktøy for mange og det er morsomt at vi med appen kan forenkle handlingen ytterligere for de som vil kjøpe eller selge bil, sier Benny Karlsson, Marketing manager i KVD.

Tall fra KVD Norge viser at 35 % som besøker nettsiden gjør det via en mobil, og at 34 % av budene som blir gitt under hver auksjon kommer fra mobile enheter. I Sverige ble appen lansert tidligere i år, og er allerede blitt svært populær. 15 000 svensker har lastet ned appen og den brukes flittig til kjøp og salg av bil hos KVD i Sverige.

- Bilbransjen forandres og påvirkes av ny teknologi og endrede konsumvaner. Vi benytter oss av de mulighetene dette gir for å skape løsninger som forenkler prosessen for våre kunder, avslutter Benny.

Med KVD-appen kan du blant annet:
Følge samtlige auksjoner på kvdnorge.no Søke etter auksjonsobjekt By på og kjøpe biler og andre auksjonsobjekter Selge bilen din Ta del i øvrige tjenester og tilbud på kvdnorge.no

Last ned appen for iPhone ved å klikke her.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med Benny Karlsson, Marketing manager hos KVD. Tlf: +46 735-58 31 62, E-post: benny.karsson@kvd.se

KVD er Nordens største uavhengige, nettbaserte markedsplass for brukte biler. Selskapet ble etablert i Sverige i 1991, og selger over 20.000 personbiler og 10.000 maskiner og tunge kjøretøy via sin markedsplass kvd.se. I konsernet inngår også Sveriges største vurderingsside www.bilpriser.se.

KVD har ca. 200 ansatte og er representert på 11 steder i Sverige. Fra høsten 2012 er selskapet også representert på Løren i Oslo. KVD eies av Private Equity- konglomeratet Ratos, som blant annet også eier selskap som Jøtul, Arcus-gruppen, SB Seating (tidl. HÅG) og Bisnode.

www.kvdnorge.no