Norges Kampsportforbund

Klart for Karate EM

Pressemelding   •   mai 10, 2012 06:39 CEST

Det deltar hele 450 utøvere fra 45 nasjoner i karate EM som arrangeres på Tenerife i Spania denne uken.

Norge stiller med Steffen Larsen fra Stavanger karateklubb i klassen – 67 kilo og Håkon Fjellstad fra Skedsmo karateklubb i klassen – 60 kilo.

De norske karateutøverne skal gå innledende kamper i dag og eventuelle finaler på lørdag.

Steffen Larsen skal møte  M.Logarusic fra Kroatia i sin første kamp. Vinner Steffen kampen skal han møte vinneren mellom A.Krautsou fra Belarus og T.Kaserer fra Østerrike i neste kamp.Det deltar 30 utøvere i klassen. se trekningslisten

Håkon Fjellstad har fått walkover og skal møtte vinneren mellom C.Lidegaard fra Danmark og V.Vaseur fra Nederland. Det deltar 27 utøvere i klassen. Se trekningslisten

Tidspunkter
Steffen Larsen skal gå sin første kamp ca klokken 14:30. mens Håkon Fjellstad skal gå sin kamp ca klokken 17:15

Aller kommer resultater live her http://www.wkf-registration.net/kmAddons/onlinestats/tournament_details.php?id=66

Siste gang Norge vant en medalje i EM for seniorer var nettopp på Tenerife i 2005 hvor Geir Magne Brastad fra Stavanger karateklubb vant bronsemedalje.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.