Epson Norge

Klasseledende skiltskriverserie fra Epson

Pressemelding   •   jan 07, 2016 10:25 CET

Utvider mulighetene til å lage skilt og andre visuelle og dekorative produkter med profesjonelt utseende

Nøyaktige utskrifter av høy kvalitet og velegnet til en rekke kreative bruksområder

Etter forhåndsvisningen av den nye teknologien på VISCOM er Epson nå klare til å lansere den nyeste serien med profesjonelle skrivere for skiltproduksjon i stort format. Den nye SC-S-serien er et resultat av omfattende markedsundersøkelser, tilbakemeldinger fra kunder og testing. Med disse skriverne kan brukerne enkelt skape flotte og nøyaktige skilt som gjør inntrykk. Hele serien leveres med god service og kundestøtte, og dette sikrer maksimal oppetid og høyere produktivitet.

Hver eneste komponent i skriverne (SC-S80600, SC-S60600, SC-S40600) er utformet og produsert av Epson for å sikre problemfri drift og profesjonelle resultater. Skriverserien skaper nøyaktige resultater på en rekke underlag, og den egner seg til å lage alt fra skilt til andre avanserte visuelle og dekorative produkter. Alt fra utstillinger, plakater og baklyste paneler til POS-materiale, bilfolie og tapeter produseres med overlegen nøyaktighet, takket være et avansert system for automatisk strammekontroll (AD-ATC). I tillegg har serien et avansert matesystem og antistatiske trykkruller med bred diameter som gir godt grep og nøyaktig mating.

Skriverne har siste generasjons Epson PrecisionCore TFP-skriverhode, som gir flotte utskrifter med farger og skarphet i toppklasse. Sammen med den nye Epson UltraChrome GS3-formelen eller GS3-formelen med rødt blekk får brukerne et stort fargespillerom og svært nøyaktig fargegjengivelse. SC-S80600 kan bruke både rødt og oransje blekk, og dette gir brukerne et enda større fargeområde og enda flere muligheter. Modusen for nøyaktig plassering av punkter gjør det enkelt å forbedre den totale utskriftskvaliteten på en rekke medier, blant annet klar film, vinyl, lerret og fotografisk papir. De ulike parametrene for bildekvalitet kan enkelt tilpasses hverandre.

– Vi har lyttet til de mange tilbakemeldingene vi har fått på tidligere skrivermodeller for skiltproduksjon, og målet var å utvikle en ny serie basert på kundenes behov. Resultatet er en produktserie som er ledende i sin klasse og fylt med avansert Epson-teknologi som gir svært nøyaktige utskrifter av høy kvalitet. Vi har brukt all vår kunnskap og ekspertise i denne serien, og den utgjør et høydepunkt for Epson, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.

Hele utformingen av den nye SC-S-serien handler om å gi kundene en bedre utskriftsopplevelse. Installeringen går raskt og når utskriftsjobben er i gang, får brukerne en tydelig oversikt over utskriftsområdet gjennom det store panelet, og LED-lysene gjør det enkelt å kontrollere resultatet.

Epson vet at produktivitet har en avgjørende betydning for kundene. Skriverne har derfor en rekke funksjoner som sikrer kontinuerlig utskrift og maksimal oppetid, blant annet automatisert vedlikehold av skrivehodet.

Hvis noe uforutsett mot formodning skulle skje, er det ingen grunn til bekymring. Produktene leveres med to års garanti som standard, og dette gir kundene full trygghet. Utvidet garanti er også tilgjengelig for alle som ønsker å dra nytte av Epsons service og støtte over en lengre tidsperiode.

SC-S-serien er tilgjengelig i februar til følgende anbefalte utsalgspriser eks. mva:

SC-S60600- 176.854
SC-S40600 - 111.680
SC-S80600 - 186.164

Se pressemelding i pdf for nøkkelspesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD-projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050