KLP

​KLP Banken setter ned lånerentene

Pressemelding   •   des 18, 2015 11:06 CET

KLP Banken justerer ned lånerentene for eksisterende og potensielle kunder. Innskuddsrentene forblir uendret.

KLP Banken setter ned renten på ordinære boliglån med inntil 0,35 prosentpoeng. Beste boliglånsrente for medlemmer under 35 år blir nominelt 2,20 prosent etter endringen.

KLP Banken endrer pristrappen på lån fra tre til to trinn. Den nye prismodellen vil ha en pris over og en pris under 1,5 millioner kroner. Beste boliglånsrente for medlemmer med lån over 1,5 millioner kroner blir nominelt 2,35 prosent, mens beste rente for ordinære boliglån under 1,5 millioner kroner blir nominelt 2,65 prosent. De nye prisene gjelder fra 24.12. for nye lån, og i løpet av februar for eksisterende kunder i banken.

- Vi ser et noe lavere lånebeløp ute blant KLPs medlemmer i distrikts-Norge. Vi er opptatt av å være konkurransedyktige og levere produkter som er tilpasset våre medlemmers behov, sier Leif Magne Andersen, administrerende direktør i KLP Banken.

Innskuddsrentene forblir uendret. Beste innskuddsrente for medlemmer fra første krone uten uttaksbegrensning er 1,60 prosent, mens BSU-rente for medlemmer er 4,35 prosent.

For mer informasjon, kontakt:
Leif Magne Andersen, administrerende direktør i KLP Banken
Telefon: 91 58 68 12 eller e-post: leif.magne.andersen@klp.no

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) er Norges største livsforsikringsselskap. Selskapet leverer pensjons-, finans- og forsikringstjenester til kommuner og fylkeskommuner, helseforetak og til bedrifter både i offentlig og privat sektor, og til deres ansatte. KLP-konsernet har en forvaltningskapital på 527 milliarder kroner.