KLP

KLP Eiendom kjøper kontoreiendom i Stockholm

Pressemelding   •   mar 27, 2012 16:20 CEST

KLP Eiendom har inngått kontrakt om kjøp av Såpsjudaren 15 i Stockholm. Eiendommen ligger i Birger Jarlsgatan 43–51, som er en sentral beliggenhet i Stockholm.

Selger er Länsförsäkringar Liv, og kjøpesummen er på 570 millioner svenske kroner. Eiendommen har nærhet til Stureplan og byens CBD (Central Business District). Bruttoarealet er på 16.500 kvadratmeter, og inneholder i hovedsak kontorlokaler med noe innslag av butikk- og lagerlokaler. I tillegg er det parkeringskjeller over to plan.

- Dette er en attraktiv eiendom med spennende potensiale og god beliggenhet, uttaler administrerende direktør Gunnar Gjørtz i KLP Eiendom. - Vi gleder oss til å være en langsiktig eier og en god samarbeidspartner for leietakerne. Kjøpet passer godt inn i KLP Eiendom sin strategi om å eie store og effektive kontoreiendommer med god beliggenhet, sier han.

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) er Norges største livsforsikringsselskap. Selskapet leverer pensjons-, finans- og forsikringstjenester til kommuner og fylkeskommuner, helseforetak og til bedrifter både i offentlig og privat sektor, og til deres ansatte. KLP-konsernet har en forvaltningskapital på 285 milliarder kroner.