TV 2

​Knallstart for Åsted Norge på TV 2

Pressemelding   •   jan 26, 2016 10:25 CET

576.000 seere fulgte premieren på det nye TV 2-programmet Åsted Norge i går kveld.

- Det er omfattende å sette opp et prosjekt som Åsted Norge. Derfor er det godt å komme på lufta med et helstøpt konsept hvor kun de beste innen sitt fagfelt er med å dra lasset, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

576.000 seere ga programmet en andel på 33,8 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 35,9 prosent i aldersgruppen 12+.

- Produksjonsselskapet Mastiff har gjort en særdeles god jobb med Åsted Norge sammen med interne krefter i TV 2. Politiet fikk inn veldig mange tips etter gårsdagens program så det blir spennende å følge utviklingen på disse og andre saker som publikum nå er med på å oppklare i tiden fremover. Vi er veldig fornøyd med 576.000 seere og en sterk 33 prosents andel i den kommersielle målgruppen 20 – 49 år, som viser at krim er en genre som favner bredt i alle seergrupper, også de unge, sier Jarle Nakken.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.