Eie Eiendomsmegling

Knallvekst i boligprisene i april

Pressemelding   •   mai 06, 2014 14:26 CEST

- Boligprisoppgangen forsterket seg ytterligere i april. I nominelle tall er boligprisene nå på det høyeste i statistikkens historie. Boligprisveksten er større enn den veksten vi normalt ser i april. Boligmarkedet har så langt i år utviklet seg sterkere enn vi forventet, sier administrerende direktør i Eiendom Norge, Christian Vammervold Dreyer.

Boligprisene har steget over hele landet i april. Boligprisene i Tromsø har i april steget med 2 prosent, og har med det den sterkeste veksten blant de største byene.Stavanger har den svakeste veksten med 0,7 prosent.

Oppussingsobjekter i skuddet
Også i Eie har det vært høy aktivitet i bolimarkedet.Kjeden har solgt 239 boliger mot 250 for samme periode i fjor. Tatt i betraktning at vi i år har hatt april-påske er vi fornøyd med omsetningen.

- Vi har registrert høy aktivitet i boligmarkedet i april. Meglerne merker økt interesse for objektene i dagene før visning og visningene er jevnt over godt besøkt, sier administrerende direktør Hedda Ulvness i Eie eiendomsmegling.

Markedet er imidlertid fremdeles selektivt, understreker Ulvness.

- Populære boliger med riktig beliggenhet og høy kvalitet selges raskt. I tillegg merker vi en fornyet interesse for oppussingsobjekter. Folk ønsker enten å flytte rett inn, eller gjøre alt selv, sier hun.

Løsner i nybyggbransjen
I Eie ser man også tegn på at nybyggmarkedet rører på seg. I prosjektet Hovinbekken i Oslo ble 13 av 74 enheter solgt på en dag. Også prosjektmeglere i Bærum og Stavanger opplever økt interesse.

- Vi forventer fortsatt høy aktivitet fremover da mange planlegger salg i mai-juni. Skal man lykkes med et raskt salg, er mitt råd å lytte til megleren ved prisfastsetting av boligen, sier Ulvness.

Om Eie Eiendomsmegling

Eie er skikkelig eiendomsmegling. Vi er verdiskapende, kompetente, engasjerte, tilgjenglige og innovative. Vi er stolte av våre verdier og de er sentrale for gode prestasjoner. Vi er Norges største privateide, uavhengig meglerkjede og strekker oss langt for å få fornøyde kunder. Du finner oss fra sør til nord i landet.