Bedre Kommunikasjon

Kommunikasjonsrådgiver Nils M. Apeland: Vokser på omdømmeanalyse, rådgivning og foredrag

Pressemelding   •   aug 19, 2012 21:49 CEST

Bedre Kommunikasjon AS omsatte for 1,8 millioner i selskapets ni første måneder. Resultat før skatt for 2011 ble 230.000,- Omsetningen kommer fra omdømmeanalyser, kommunikasjonsrådgivning og foredrag om omdømme.

– Markedet for kommunikasjonsrådgivning i Norge er modent, og de store byråene går bra. Mange ønsker likevel å få hjelp fra en uavhengig rådgiver, sier kommunikasjonsrådgiver og eier av Bedre Kommunikasjon, Nils M. Apeland.

Bedre Kommunikasjon startet sin virksomhet 1. april 2011, da Nils M. Apeland sluttet i kommunikasjonsbyrået Apeland der han var rådgiver og partner i nesten 17 år.

Ved siden av jobben som kommunikasjonsrådgiver, har Apeland en 40 prosent stilling som høyskolelektor ved Markedshøyskolen i Oslo der han underviser i PR og omdømmebygging.

Vellykket First House-samarbeid

Apeland er også assosiert partner i First House. Denne tilknytningen har bidratt positivt til Bedre Kommunikasjons omsetning i 2011.

– Jeg hadde en god magefølelse for First House da de kontaktet meg allerede i november 2010. Den følelsen har bare blitt bedre. First House er et elitelag i norsk PR-bransje, og et spennende og inkluderende miljø. First House og Bedre Kommunikasjons kompetanse utfyller hverandre og vi har samarbeidet om flere fine oppdrag i 2011, sier Apeland.

Satser videre på omdømmeanalyse og foredrag

Bedre Kommunikasjon sine oppdrag er innen tre kategorier: Omdømmeanalyse, foredrag om omdømme og kommunikasjon og rådgivning. Apeland planlegger å fortsette i samme spor.

– Markedet for omdømmeundersøkelser er fortsatt stort, og jeg opplever at virksomhetene er lyttende til hva omverdenen mener om dem. En omdømmeanalyse er et godt startpunkt for endring, og kundene verdsetter min lange erfaring med slike analyser, sier Apeland.

I tillegg til å tilby omdømmeanalyse og rådgivning innen PR og kommunikasjon, vil Apeland tilby flere og bedre foredrag om omdømme og kommunikasjon.

– Etterspørselen etter foredrag om omdømmebygging, ledelseskommunikasjon og mediehåndtering er fortsatt god, og jeg jobber med noen nye konsepter her. I løpet av året har jeg blitt med i stallen til både Athenas og Pullman Scene. Det vil gi ytterligere vekst i tiden som kommer, sier Apeland.

Bedre Kommunikasjon AS er Nils M. Apeland sitt rådgivningsselskap. Apeland er en av Norges mest erfarne kommunikasjonsrådgivere. Han skrev boka ”Det gode selskap”, Norges første bok om omdømmebygging, i 2007. Samme år ble han tildelt Årets hederspris i Gullkorn, for sitt bidrag til utviklingen av kommunikasjonsfaget i Norge. Ved siden av jobben som kommunikasjonsrådgiver, har Apeland en 40 prosent stilling som høyskolelektor ved Markedshøyskolen der han underviser i PR og omdømmebygging. Apeland er også assosiert partner i First House. Nils er fast kommentator i fagbladet Kommunikasjon.