Veidekke ASA

Kommunikasjonsressurs til Veidekke

Pressemelding   •   mar 27, 2012 14:16 CEST

Grete Ingeborg Nykkelmo

Nykkelmo (50) har de siste årene hatt ansvaret for merkevarebygging og sponsing i Statkraft. Hun har gjennom mange år jobbet med kommunikasjon og markedsføring i Telenor og var markedsansvarlig under Ski-VM i Trondheim i 1997. Nykkelmo kommer til Veidekke fra et engasjement som daglig leder for Kraft&Kultur i Norge. Hun var tidligere aktiv skiløper og skiskytter, med en rekke internasjonale topplasseringer.

- Veidekke er blant de ledende i Skandinavia i en bransje i sterk vekst og utvikling, og er et selskap jeg tror har en spennende tid foran seg. Veidekke har tydelige verdier, sterk kultur og stor grad av medarbeiderinvolvering. Dette tror jeg er kjennetegn på virksomheter som vil lykkes i fremtiden, og jeg gleder meg til å begynne, sier Grete Ingeborg Nykkelmo.

- Grete Ingeborg blir en viktig spiller på kommunikasjonslaget vårt når hun begynner etter påske. Hun har bred erfaring og solid kommunikasjonskunnskap, og skal bidra i arbeidet med å ivareta og styrke Veidekkes profil og omdømme i årene fremover, sier kommunikasjonsdirektør Kai Krüger Henriksen i Veidekke.

Foto Grete Ingeborg Nykkelmo

For mer informasjon kontakt:

Kommunikasjonsdirektør Kai Krüger Henriksen, tlf.21 05 77 04 / 90 51 93 60, kai.henriksen@veidekke.no

Påtroppende ass. kommunikasjonsdirektør Grete Ingeborg Nykkelmo, tlf. 91 31 10 00

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.100 ansatte og en omsetning på 18 milliarder kroner (2011). Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus samt veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene. Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeider­involvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.