Veidekke ASA

Kongens fortjenstmedalje i sølv til Veidekke-veteran

Pressemelding   •   nov 22, 2011 14:41 CET

Veidekke ble etablert i 1936 og feirer i år sitt 75 års jubileum. I den sammenheng er Tor en av få personer som har deltatt i firmaets utvikling helt fra 60-tallet og frem til i år. Det var rundt 200 medarbeidere da Tor begynte i 1961. I dag er Veidekke en av Skandinavias største og ledende entreprenører og eiendomsutviklere med 6.100 medarbeidere og en omsetning i 2010 på 16,3 milliarder kroner.

Tor Melbye startet som håndverker, og senere bygget han sin formelle kompetanse gjennom flere kurs bl.a. i betongteknologi. Tor har således vært opptatt av læring og det å tilegne seg kompetanse som bransjen og yrket har krevet gjennom den lange yrkeskarrieren. Han er fortsatt energisk og positiv, og han har vært en dyktig læremester for yngre ansatte når det har kommet spørsmål som omhandler drift- og utførelse av arbeider, sier distriktsleder Vegard Eng i Veidekke Entreprenør Østfold.

Gjennom 80-tallet var Tor engasjert med forskjellige verv i Spydeberg friidrett- og langrennsgruppe, samt i Spydeberg idrettslag. Videre hadde han også verv i Østfold friidrettskrets på 80- og 90-tallet og i Indre Østfold friidrettsklubb.

- Hele Veidekke gratulerer Tor med utmerkelsen, sier distriktsleder Vegard Eng i Veidekke Entreprenør Østfold.

Bilde: Overrekkelse av fortjenestmedalje.
F.v. Ordfører Knut Espeland fra Spydeberg, Tor Melby og distriktsleder Vegard Eng i Veidekke Entreprenør Østfold.

For mer informasjon kontakt:

Distriktsleder Vegard Eng i Veidekke Entreprenør Østfold, tlf 918 79 555, vegard.eng@veidekke.no

Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke ASA, tlf 21 05 77 91 / 905 53 322, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.100 ansatte og en omsetning på 16,3 milliarder kroner (2010). Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus og veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene. Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeider­involvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen nær 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.