Eniro

Kongsberg på søketoppen

Pressemelding   •   feb 25, 2013 09:44 CET

Gulesider.no brukes ukentlig av 1, 2 millioner nordmenn og i tillegg benytter nærmere en halv million av oss Gule Sider på mobilen hver uke. Gule Siders søketall kan derfor gi en god indikasjon på hvilke områder nordmenn ønsker å finne lokal informasjon om.

Søk på gulesider.no fra nyttår og frem til vinterferien viser at nordmenn er mest interessert i å finne ut hva Kongsberg har å by på av de største skidestinasjonene i Norge, og har ikke latt seg blende av mer omtalte Trysil og Geilo.

- At nordmenn er glad i å gå på ski er ingen nyhet, det er naturlig at mange søker etter lokal informasjon om stedet de skal på vinterferie til, og da er Gule Sider en naturlig kanal for å finne frem, sier Renate Morken, presseansvarlig for Gule Sider.

Og legger til:

-  At Kongsberg er mest søkt hos Gule Sider av de største skireisemålene er kanskje litt overraskende for noen, men det er jo en destinasjon med stolte skitradisjoner, og de har et flott skianlegg som blir stadig mer populært. De har nærmere 20 000 likes på Facebook, og med skifesten SnowStock første helgen i mars, er det nok mange som vurderer Kongsberg for neste skiutflukt. Det skader heller ikke at de har en sentral beliggenhet på Østlandet, som gjør det enkelt for mange å ta en impulstur, sier Morken.

Norges mest ettersøkte skidestinasjoner på Gule Sider:

1.  Kongsberg

2.  Trysil

3.  Geilo

4.  Oppdal

5.  Hovden

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.

Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.