Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Konica Minolta bizhub PRO C6000 er kåret til årets skriver - 2011.

Pressemelding   •   jun 06, 2011 13:03 CEST

The European Digital Press Association (EDP) har gjort sitt valg. bizhub PRO C6000 har vunnet prisen for beste produksjons arkfargeskriver for 2011. Konica Minoltas 60 siders fargeprinter overbeviste juryen. Hastighet, brukervennlighet og høy utskriftsoppløsning er hva som skiller den fra konkurrentene. Et annet kriterie er den fysiske størrelsen. C6000 tar liten plass, og samtidig har den en kvalitet nær offsetkvalitet. Det gjør den godt egnet for interne dokumentsentere , digitaltrykk leverandører og grafiske virksomheter.

"Vi er glade for å høre at bizhub PRO C6000 er EDP's Printer of the Year 2011, sier Karl-Fiedrich Edenhuizen, Product Manager hos Konica Minolta Business Solutions Europe. "Prisen er en unik anerkjennelse for oss fordi EDP er en sammenslutning bestående av noen av de mest kjente digitalprint-magasiner i Europa. Bare de aller beste produktene er vurdert."

bizhub PRO C6000 er en produksjonskriver. Den er rettet mot grafiske avdelinger, trykkerier, interne dokumentsentere og reklamebyråer. Maskinen har en oppløsning på 1200 x 1200 dpi X 8 bit . Opptil 60 fargesider per minutt kan skrives ut. Andre funksjoner inkluderer muligheten til å håndtere papir opptil 300 g/m² og et bredt utvalg av in-line etterbehandling som stifting eller hefteproduksjon.

"Behovene for en maskin til å imøtekomme de økende printvolumene og kravet til topp printkvalitet i ulike produksjonsmijøer stod sentralt hos oss når vi utviklet bizhub PRO C6000," sier Edenhuizen.

Informasjon om Konica Minolta Business Solutions Norway AS
Konica Minolta Business Solutions Norway AS er en ledende leverandør av multifunksjonsmaskiner og programvare som tilbyr produkter for blant annet utskrift, skanning, kopi og faks. Konica Minolta er i tillegg en kompetansepartner innen produktintegrering og nettverksløsninger. Fordi kundetilfredshet er nøkkelfaktoren i vår virksomhet, har vi fokus på å levere brukervennlige og kostnadseffektive produkter og systemer med stor funksjonalitet og fleksibilitet. Vi bidrar også til vekst og gode resultater gjennom å tilby høy servicegrad og skreddersydde løsninger tilpasset våre kunders unike behov og utfordringer. Hovedkontoret ligger i Nydalen i Oslo. Vårt landsdekkende distribusjonsnett inkluderer egne salgskontorer i 11 fylker samt 30 frittstående forhandlere. Konica Minolta Business Solutions Norway AS er en del av et verdensomspennende høyteknologisk selskap med flere enn 31.000 ansatte, i Norge har Konica Minolta 190 ansatte. For ytterligere informasjon om selskapet, besøk www.konicaminolta.no

Begreper og produktnavn kan være varemerker eller registrerte tilhørende de respektive eiere og anerkjennes herved som dette.