Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Konica Minolta er A-listet for sitt miljøengasjement

Pressemelding   •   nov 08, 2016 12:35 CET

Vi er tildelt høyeste score av den internasjonale uavhengige organisasjonen CDP. Vi er med andre ord inkludert i "The Climate A List 2016".

Mer enn 5000 internasjonale selskaper har blitt vurdert, hvor 193 av disse havnet på A-listen. CDP evaluerte bedriftene basert på svar på spørsmål og innhentet informasjon spesielt knyttet til arbeidet for å redusere CO2-utslipp.

Å skape en bærekraftig verden for nåværende og fremtidige generasjoner står sentralt i Konica Minoltas filosofi "The Creation of New Value". Vi er opptatt av å redusere vår påvirkning på miljøet samt å hjelpe våre kunder med å gjøre det samme. Derfor utfordrer vi oss selv kontinuerlig med ambisiøse mål om å ta ansvar og bidra til en bedre verden. Vår langsiktige miljøplan er å redusere CO2-utslipp gjennom hele produktets levetid med 80 % innen 2050. Innen dette har vi en rekke andre planer og mål som du kan lese om her.

Om CDP:
Tidligere kjent som Carbon Disclosure Project. En internasjonal, anerkjent organisasjon som leverer et system for å måle, avsløre, administrere og dele viktig miljømessig informasjon blant selskaper og byer rundt om i verden.

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.