Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Konica Minolta forsterker sin posisjon i Skandinavia

Pressemelding   •   jan 05, 2016 14:57 CET

Konica Minolta forsterker sin posisjon i Skandinavia, som ledende leverandør til grafisk bransje.

Digitaltrykkjeden JustNu, med 19 lokale trykkeriet i Sør-Sverige, har signert en rammeavtale på fire år med Konica Minolta om å levere nye digitale trykkpresser. JustNu starter i januar 2016 med å installere hele 19 stk Konica Minolta bizhub PRESS C1070.

Dette bekrefter Konica Minolta sin posisjon som en ledende leverandør til grafisk bransje i hele Skandinavia, sier salgssjef i Konica Minolta Norge Roger Wiig.

- Vi har i en årrekke hatt et veldig godt samarbeid med Konica Minolta og etter en omfattende evaluering har vi valgt å fortsette med Konica Minolta som partner. Produktene leverer høy kvalitet og er meget pålitelig. De nye maskinene gir en bedre printkvalitet og produktivitet enn våre nåværende maskiner, noe som betyr at vi kan tilby enda bedre service til våre kunder, forteller Jan Veres, President, Justnu.

-  Like viktig er Konica Minoltas engasjement og høye grad av serviceytelse. Service- og support apparatet fungerer veldig bra. Vi har et strategisk partnerskap med Konica Minolta hvor vi gjensidig hjelper til med hverandre utvikling. Det er svært verdifull for oss, sier Jan Veres.

JustNu kjeden har i de siste årene vokst raskt og har fokus på videre vekst og ekspansjon i Sverige og Skandinavia. Å ha de nyeste og beste teknologiske løsninger i form av digitaltrykk og programvareløsninger er en viktig del av strategien: - Lokal tilstedeværelse, personlig tilnærming og høy grad av service er viktig for oss. Justnu er et trykkeri i byen for store og små selskaper. Vi er et fullservice printleverandør som kan levere svært raskt takket være våre effektive digitale utskriftsløsninger, sier Jan Veres.

- Vi er veldig stolte og glade av fornyet tillitt fra JustNu, dette er et langsiktig og gjensidig stimulerende samarbeid. Det vi leverer er forretningsløsninger som hjelper JustNu kjeden for å effektivisere sine produksjonsprosesser og øke lønnsomheten, sier Roy Spennare, leder for produksjonsutskrift i Konica Minolta Sverige. - I tillegg er vi svært fornøyde med våre høyytelses digitale trykkpresser i C1070-serien. Takket være en rekke innovative nye funksjoner, kan operatørene ytterligere forbedre sin produktivitet, noe som betyr at JustNu kan utvide sin virksomhet og tilby nye typer løsninger, avslutter Roy Spennare.

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.