Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Konica Minolta inngår samarbeid med Crayon

Pressemelding   •   aug 28, 2017 14:16 CEST

Konica Minolta har valgt å inngå et CSP partnerskap med Crayon. Det vil si et strategisk samarbeid for å kunne tilby sine dokumentløsninger som abonnementtjenester i skyen. Med dette utvikler Konica Minolta seg videre som et ledende selskap innenfor moderne digitaliseringsløsninger for dokumentbehandling og forretningsløsninger.

Første tjeneste ut i skyen er Digital Kontraktsforvaltning. Her kan våre kunder digitalisere, automatisere og effektivisere forvaltning og administrasjon av kontrakter uten å måtte investere i kostbar infrastruktur og programvare.

Hvorfor skytjenester fra Konica Minolta?
Norske bedrifter ønsker fleksibilitet, forutsigbare kostnader, lav risiko og liten egeninnsats når det kommer til IT- tjenester. De ønsker seg bort fra store kostnader forbundet med infrastruktur, programvare og spesial-søm. Det skal de får hos Konica Minolta: - Vi har lært fra de beste, tilegnet oss kompetanse, og etablert nødvendige prosesser og rutiner for å kunne håndtere norske bedrifters etterspørsel etter dokumentrelaterte tjenester, sier ITS direktør i Konica Minolta, Thomas Grønlie.

Bildet: ITS-direktør i Konica Minolta, Thomas Grønlie

En skyreise med markedsledende Crayon:
- Å få være med å gjøre hele skyreisen til Konica Minolta har vært en sann glede for Crayon. Endringsvilligheten til Konica Minolta har vært avgjørende for videreutviklingen av deres tradisjonelle tjenester på bakken til å bli høyaktuelle og tilgjengelige i skyen. Konica Minoltas aktive deltagelse på alle workshops, samarbeidet med Crayons Cloud-arkitekter og tekniske konsulenter har vært en suksessfaktor for at tjenestene på kort tid er blitt tilgjengelig i skyen, sier Cathrine Wilhelmsen i Crayon.

Crayon er markedsledende i Norge på Microsoft lisenser, tjenester og kompetanse. Samtidig som de tilbyr konsulent- og verdiøkende tjenester som gjør at andre selskaper er i stand til å levere produkter som tjenester i skyen.

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.