Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Konica Minolta publiserer CSR-rapport 2014

Pressemelding   •   sep 10, 2014 10:11 CEST

Konica Minolta, Inc. har publisert sin CSR-rapport 2014 for å informere om konsernets arbeid med samfunnsansvar.

Rapporten viser at Konica Minolta igjen gjør fremgang i å redusere miljøpåvirkningen og er på vei til å nå sitt globale mål med å redusere CO2-utslipp gjennom hele produktets levetid med 80% fram til 2050.

CSR-rapport 2014 introduserer den nye Medium-Term Miljøplan 2016, som er basert på Eco Vision 2050. Den treårige handlingsplanen tar for seg Konica Minolta langsiktige miljøvisjon, og setter konkrete mål for regnskapsåret 2016. Med ønske om å bekjempe miljøutfordringene og styrke bedriftens konkurranseevne, har Medium-Term Miljøplan 2016 tre viktige temaer: Grønne produkter (planlegging og utvikling), Grønne fabrikker (innkjøp og produksjon) og Grønn marketing (distribusjon, salg og service, samt innsamling og gjenvinning).

For ytterligere informasjon om Konica Minoltas CSR og miljøtiltak, kan du gå til:

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.