Finnair Norge

Kraftig løft for Finnair fra Norge til Asia i august

Pressemelding   •   sep 23, 2010 09:55 CEST

2010 09 23 Forretningsreisene har så å si eksplodert fra Norge til Asia via Helsinki i august i år, sammenlignet med samme måned i fjor. Finnairs Norgessjef Kenneth Gillberg kan ikke huske å ha vært med på en så sterk prosentvis økning tidligere:

– Vi har økt tosifret til åtte av våre ni Asia-destinasjoner, og tresifret til én av dem. Delhi, på bildet, er månedens rakett med pluss 117 prosent, deretter kommer Nagoya +92%, Bangkok +54%, Seoul 51%, Shanghai +50%, Osaka +34%, Peking +30% og Hongkong +26%.

En av forklaringene til dette er også at Finnair har inngått en rekke omfattende reiseavtaler med flere store norske selskaper. Kunder som nå har begynt å reise ofte med Finnair til og fra Asia.

Finnair daglig til Osaka, Nagoya og Seoul fra 2011
2010 09 23 Fra den 27. mars neste år går Finnair opp fra seks fly pr. uke i dag til Osaka, Nagoya og Seoul, til daglige forbindelser fra Helsinki. Samtlige med smidige forbindelsesfly fra Oslo och Bergen. Neste år kommer Finnair til å tilby hele 74 flygninger pr. uke, som er rekord, til Asia fra Helsinki.

+76 000 til Asia via Helsinki fra januar til august
2010 09 23 I årets første åtte måneder har 883 000 passasjerer valgt Helsinki som sin gateway til Asia. Det er 76 000 flere enn i samme periode i 2009. Helsinki styrker dermed ytterligere sin stilling som Nord-Europas største gateway og Europas tredje største til Asia. En helårsprognose indikerer 1,3 millioner asiapassasjerer. Det viser aktuell statistikk fra Finavia, det finske luftfartsverket, for perioden januar til og med august måned 2010 sammenlignet med samme periode i fjor. Seoul har hittil økt med 44%, Japan +24%, Hongkong +10% og Kina +12% sammenlignet med fjoråret.

Finnair beste flyseskapet i Kina
2010 09 23 Det kinesiske magasinet Voyage, rettet mot business og luksus reisende, har valgt Finnair som beste flyselskap. Prisen ble gitt i, Vi endrer reisekategori, i 2010 Travel Brand konkurransen. Vinneren ble valgt av lesere og en komitè av eksperter.

Finnair-kampanje til Asia – Hongkong fra 4 990 kr
2010 09 23 Akkurat nå kan du fly billigere til Asia med Finnair. Fra-priser inkludert avgifter fra Oslo og Bergen via Helsinki: Hongkong Bangkok 4790 kr, Peking 4490 kr, Delhi 4490 kr, Singapore 8210 kr, Tokyo 5660 kr, Osaka og Nagoya 5660 kr. Tilbudet gjelder ved booking via Finnairs hjemmeside. Sjekk prisen hos ditt reisebyrå!