Eplehuset

Krafttak mot kreft 2018: Eplehuset gir 100,- pr. solgte Mac og iPhone i butikk

Pressemelding   •   mar 01, 2018 13:33 CET

For tredje året på rad er Eplehuset med på å støtte og synliggjøre Kreftforeningen og deres Krafttak mot kreft.

I årets Krafttak mot kreft-aksjon samler Kreftforeningen inn penger til forskning for at færre skal få senskader og at flere skal få et godt liv etter kreftsykdommen.

–Over en kvart million nordmenn lever med eller etter kreft, men å overleve er ikke det samme som å leve. Minst 1 av 3 lever med senskader av varierende grad. Vi vet at mer forskning vil føre til at færre får langvarige skader av behandlingen. Derfor er årets aksjon og formål så viktig, sier generalsekretær i Kreftforeningen Anne Lise Ryel.

Viktig samarbeid

Markedsdirektør i Eplehuset, Marius Brevik, understreker viktigheten av samarbeidet under årets bøsseaksjon.

–Dette er et viktig ledd i vårt fokus på miljø. Samtidig har vi et ønske om å gi noe tilbake til samfunnet.

–Jeg glemmer aldri øyeblikket da vi hadde samlet alle ansatte og en representant fra Kreftforeningen ber de som kjenner noen som er rammet av kreft om å rekke opp hånden. Alle hendene som strakk seg i været understreker hvor mange som er berørt av sykdommen. Enten det er snakk om nær familie, venners venner eller en nabo, har alle et forhold til kreft.

I tillegg til å bidra med 100 kroner for hver solgte Mac og iPhone, vil alle ansatte i butikk og servicesenter bære buttons og legge brosjyrer i handleposene for å synliggjøre aksjonen overfor kunder.

Et liv skal også leves

Hvert år får nær 33.000 kreft i Norge. Avansert kreftbehandling redder og forlenger livet til flere enn noen gang tidligere, men behandlingen medfører risiko for å utvikle senskader. For minst én av tre kreftpasienter har behandlingen en høy pris: De får senskader.

–Senskader er ofte smertefullt og hemmende, og mange får problemer med å innfri både egne og andres forventninger, enten de er fra familie, venner og ikke minst, arbeidsgivere, sier Anne Lise Ryel, generalsekretær i Kreftforeningen.

Nær 25 000 bøssebærere vil besøke norske hjem i aksjonsukene.

Eplehuset er Norges største Apple-forhandler med 22 butikker og nettbutikk. Kunnskap, inspirasjon, begeistring og miljø er våre kjerneverdier og grunnlaget for vår virksomhet. Eplehuset er et helnorsk selskap med hovedkontor i Trondheim. Kjeden passerte i 2015 NOK 1 milliard i omsetning.