Kredinor

Kredinor – markedsleder i Telecom gjennom storkontrakt med Tele2

Pressemelding   •   feb 11, 2014 20:18 CET

Teamet som har fremforhandlet avtalen mellom Tele2 og Kredinor. Fra venstre: Aleksander
Skofteby divisjonsdirektør Handel i Kredinor, Ann-Elisabeth Mortensen Credit manager i Tele 2, Mari Bødal konsulent i kredittavdelingen i Tele2, Thomas Berge CFO i Tele2, Tove Giske Kommersiell direktør i Kredinor og Kristin Haugen Berg Kundeansvarlig i Kredinor. Foto: Kredinor.

–Kredinor er en av de absolutt største aktørene i inkassobransjen og blant annet markedsleder innenfor energi. Vi har hatt en voldsom økning innenfor Telecom i de seneste måneder, og har gått fra å være liten til å bli markedsleder, uttaler en stolt og fornøyd Tor Berntsen, administrerende direktør i Kredinor. Dette er en stor dag for oss, og vi skal gjøre alt for å vise Tele2 at vi er tilliten verdig. Dette er en av de største avtalene vi har inngått i vår 109 år gamle historie og den skal vi forvalte vel avslutter Tor Berntsen.

Avtalen omfatter tjenester som leveres av selskapene OneCall, Network Norway, MyCall og Tele2. I det norske mobilmarkedet er Tele2 den tredje største aktøren.

Tele2 - en stor og solid aktør
– Dette er en avtale som bidrar til effektivisering og besparelser ved at tjenestene samles hos Kredinor, sier Thomas Berge, CFO i Tele2. En annen fordel er at alle kunder håndteres av et profesjonelt oppfølgingsteam hos Kredinor. Lave priser og gode kundeopplevelser er viktig for oss i arbeidet med å beholde og rekruttere nye kunder, avslutter Berge i Tele2.

Som hånd i hanske
– Telecombransjen snur seg fort rundt og er presset på pris. Vår styrke ligger i å være tett på med gode løsninger som tilpasses kundens behov, sier kommersiell direktør Tove Giske i Kredinor. Med solid fagkompetanse fra andre bransjer i bunnen utvikler vi løsningene slik at de passer kundene “som hånd i hanske”, sier Giske.

Kundefokus i alle ledd
–Kunder som Tele2 er naturligvis krevende å implementere, men det passer vår organisasjon perfekt. Vi tenker ikke bare på kundens behov – vi tar også hensyn til deres kunders ønsker og krav, sier Kristin Haugen Berg, Kundeansvarlig i Kredinor. Ved å outsource hele denne delen av verdikjeden til Kredinor legger Tele2 mye av ansvaret for gode kundeopplevelser i våre hender. Dette ansvaret er vi svært bevisste, og vi skal levere godt hver dag, hele året igjennom, avslutter Berg.

For spørsmål kontakt:

Tor Berntsen, Adm. direktør i Kredinor.
Mobil: 90534636. E-post: tor@kredinor.no

Tove Giske, Kommersiell direktør i Kredinor.
Mobil: 93063099. E-post: tove.giske@kredinor.no

Kredinor ble etablert i 1905, og er i dag et av Norges største og ledende selskaper innen faktureringstjenester  og inkasso. Selskapet tilbyr også en omfattende kurs- og seminarvirksomhet, samt advokatbistand og dekker hele spekteret av næringslivets behov for tjenester innenfor fakturering, innfordring og kredittadminis­trasjon. Kredinor er i vekst og hadde i 2012 en omsetning på mer enn MNOK 400 og ca. 360 ansatte. Selskapet har kontorer fordelt over hele landet, og er tett på markedet, kundene og kundens kunder. Kredinors styrke er lang erfaring, tung faglig kompetanse kombinert med en lettbent organisasjon som tilpasser seg kundenes behov med moderne teknologi og fremtidsrettede løsninger. www.kredinor.no