CrossFit Oslo AS

Kristin Holte vant denne helgen CrossFit Regionals!

Pressemelding   •   jun 08, 2017 14:07 CEST

Norske Kristin Holte (31) fra CrossFit Oslo, vant denne helgen CrossFit Regionals (EM) i Madrid, Spania med hele 40 deltakere og kvalifiserte seg dermed for fjerde gang til CrossFit Games (VM).

For å komme til CrossFit Games må man gjennom 2 kvalifiseringer. Den første blir kalt The Open og er åpen for alle og blir gjort lokalt over 5 uker. I år var det over 320.000 som meldte seg på The Open, dette globalt, hvor Kristin kom på 16.plass og dermed ble hun klar for andre kvalifisering kalt Regionals (EM). I Regionals deltar de 40 beste i hver region og skal konkurrere om 5 plasser til The CrossFit Games (VM) fra sin region. Det er til sammen 8 regioner.

Etter å ha startet med CrossFit i 2012, tok hun en syvendeplass i sin første regionale deltagelse i 2013, Europe Regional. Hun har kvalifisert seg for” The Games” hvert år siden, og har hatt konsekvent sluttplassering i topp 17 med en beste plassering på en 12. plass i 2016.

Den 31-årige utøveren hadde en operasjon i håndleddene i november og har uheldigvis også hatt problemer med ryggen gjennom høsten. Men dette har ikke stoppet den superspreke Hokksund jenta.

"Jeg hadde tid til å gjøre mer grunnleggende arbeid," forklarte hun etter at hun vant Regional (EM). Hun forklarer at dette involverte Strongman-bevegelser, mye tid på en stasjonær sykkel, såkalt Assault bike og roing.

"Det viktigste er at jeg nå er skadefri," sa Holte med et smil etter at VM plassen var sikret.

Kristin, som er tilknyttet og trener på CrossFit Oslo, får bare skryt for innsatsen; "Dette er en fantastisk prestasjon og vi på CrossFit Oslo er utrolig stolte av det Kristin har fått til", sier daglig leder Erik Magnus Ekjord.

CrossFit Games (VM), som holdes over tre dager (3-6) august vil bli holdt i Madison, Wisconsin USA, som er det største CrossFit evntet i verden. Her braker de råeste atletene sammen om å vinne tittelen” worlds fittest man/woman”.

CrossFit Oslo - En av nordens største CrossFit Boxer.