Ving Norge AS

Kroatia i vinden – nyhet hos Ving

Pressemelding   •   aug 21, 2013 10:28 CEST

Kroatia er blitt et populært reisemål blant nordmenn, og fra neste sommer imøtekommer landets største reisearrangør etterspørselen og tilbyr charterturer til landet.

– Vi starter salget til Kroatia i morgen, og kommer til å tilby charterreiser til Makarska-rivieraen og øya Hvar. Her kan du kombinere sol og strandliv med pulserende byliv og historiske miljøer, sier Tonje Fossum, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

– I fjor besøkte over 100 000 nordmenn Kroatia, i følge tall fra kroatiske turistmyndigheter. Landet har mye å tilby turister og vi ønsker å vise enda flere nordmenn hvor unikt Kroatia er, sier Fossum.

Badeidyll langs Europas vakreste riviera
Kroatia byr på vakker natur, flotte fjell, en fantastisk skjærgård og nydelig krystallklart hav. I tillegg har Kroatia et behagelig klima. Her blir temperaturene midt på sommeren sjelden like høye som de kan være på reisemål lenger sør og øst i Middelhavet.

– I Kroatia trives både barnefamilier, de som reiser uten barn, kjærestepar i alle aldre samt vennegjengen. Landet har noe for alle og sjarmerer de fleste, sier Fossum, og legger til at Ving vil tilby sine gjester hotell og leiligheter med god standard.

Verdens beste badekyst?
Den kroatiske skjærgården byr på trivelige, små byer. Makarska-rivieraen er den dramatiske og mektige kystlinjen som ligger sør for Split, med en rekke badesteder og de høye Biokovofjellene i bakgrunnen. Rivieraen, og spesielt områdene rundt Brela og Baska Voda, har flotte bademuligheter med naturskjønne omgivelser.

Ving tilbyr fire koselige reisemål langs rivieraen: Baska Voda, Brela, Makarska og Gradac.

Ving kommer i tillegg til å tilby reiser til øya Hvar. Hvar er en av de virkelige perlene langs den dalmatiske kysten, og et eksklusivt feriested med høy kjendisfaktor.

– Ikke nok med at byen er vakker, men aktivitetstilbudet er stort for de som vil padle, seile eller sykle rundt øya. Vi ser at stadig flere er opptatt av å trene mens de er på ferie, og da er det viktig for oss å ha et alternativ hvor disse mulighetene finnes, sier Fossum.

– Vi vil sette opp et spennende utfluktsprogram for våre gjester – her blir det alt fra elverafting, havpadling og sykkelturer med vinsmaking til guidede utflukter og kulturelle og historiske steder som Dubrovnik og Mostar, forteller Fossum.

Vings charterflyvninger vil gå fra Oslo til Split i perioden 10. mai til 20. september. Fra før tilbyr Ving fleksible pakkereiser med rutefly til Split og Dubrovnik.

Nyheten Kroatia kommer i tillegg til at Ving i disse dager også relanserer Ibiza – Mallorcas naboøy som mange kanskje vil assosiere med jetsett-liv og sene netter, men som nå blir spådd til å bli barnefamilienes nye favoritt med Vings nye Family Garden i Figueral.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving er bransjevinner i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.