Norsk Sykepleierforbund

Kronprinsessen åpner fagkonferanse for sykepleierstudenter

Pressemelding   •   okt 12, 2010 15:23 CEST

H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit åpner NSF Students fagkonferanse. Det er første gang en representant fra Kongehuset møter sykepleierstudenter på deres årlige fagkonferanse.

For niende året på rad inviterer NSF Student, Norsk Sykepleierforbunds studentorganisasjon, til fagkonferanse for sine medlemmer.
- Vi er veldig glade for at vi i år kan ønske H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit velkommen som en av flere spennende og aktuelle innledere, sier leder for NSF Student, Bård Nylund.
Siden 2006 har Kronprinsessen vært spesialutsending for FNs aidsprogram, og har et bredt nasjonalt og internasjonalt engasjement innen hiv og aids. Hun er opptatt av at holdinger til hivpositive i stor grad handler om å ha riktig kunnskap om sykdommen.
- Dette blir også hennes hovedbudskap i møte med sykepleierstudentene, sier Nylund.

På programmet står også Gunhild Corwin, mammaen til 18 år gamle Ida som døde av leukemi, og Dagfinn Enerly, fortballspilleren som i løpet av sekunder fikk livet sitt snudd på hodet da han under en fortballkamp brakk nakken. Han vil fortelle hvordan han opplevde møtet med helsevesenet og sykepleiere.

Fagkonferansen arrangeres på Chateau Neuf i Oslo, torsdag 14. oktober. H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit vil åpne konferansen klokken 0915.