Nyhetstips

Kvinner handler oftest på nett

Pressemelding   •   jan 20, 2010 13:51 CET

Fjoråret ble året da norske kvinner for første gang passerte menn i antall handletilfeller fra norske nettbutikker. Det viser en fersk undersøkelse gjennomført for www.flust.no. Men mennene bruker mest tid på å finne de beste prisene.
- Årsaken ligger nok hovedsakelig i at tilbudet har blitt bredere og at nettbutikkene har blitt mer profesjonelle og kanskje lettere tilgjengelige, tror daglig leder Truls Fjeldstad i Flust.no, en nettbutikk med kvinner som hovedmålgruppe.
NorgesGruppen lanserte www.flust.no for et år siden, og har satset bevisst på å utvikle et godt tilbud for kvinner. De ferske tallene kan tyde på at man har lyktes. Før jul sendte Flust.no ut mellom 2500 og 3500 pakker hver dag, og 75 % av kundene var kvinner.
-  Vårt mål er å bidra til at hektiske familier får enklere og billigere tilgang til merkevarer de trenger til hus, hjem og fritid, sier Fjeldstad. - Mens det til jul var servise fra  Rosendahl som var bestselgeren,  er det vintertøy, varme sko og ikke minst treningsutstyr som preger salget i januar. Flust.no solgte hele 12000 rockeringer i fjor, men den rekorden kan bli slått allerede før snøen forsvinner.
Av 2000 informanter svarte over 50% av kvinnene at de hadde handlet på nett siste måned, mens tilsvarende tall for mennene var 45%. Menn ligger fortsatt foran på bruk av utenlandske butikker (18%) og de er også litt flinkere enn kvinnene til å bruke ekstra tid for å finne best mulig pris. To av tre oppgir at de alltid bruker ekstra tid på å finne beste pris. Her har kvinnene fortsatt noe å lære, sier Fjeldstad.
Fakta om www.flust.no :
100% eiet av NorgesGruppen, Etablert i januar 2009
Har fokus på vanlige familiers behov, og tilbyr kjente merkevarer  til lave priser innen kategorier som kjøkken, interiør, trening, friluft, klær og barneartikler.
Sendte ut drøyt 100.000 pakker  i 2009
Er partner i Trumf-samarbeidet. Trumfmedlemmer kan både spare opp og også bruke oppspart bonus på www.flust.no
Om NorgesGruppen:
NorgesGruppen ASA er Norges største handelshus med over 1900 dagligvarebutikker og rundt 700 kiosker tilknyttet seg.  Kjernevirksomheten er grossist - og detaljvirksomhet, og konsernet  har kunder innenfor servicehandel, storhusholdning og dagligvarehandel.  Totalt har konsernet rundt 27 000 ansatte.

For ytterligere informasjon kontakt:
Daglig leder Truls Fjeldstad­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Mob: 91 55 01 58/ e-post: truls.fjeldstad@flust.no