Ving Norge AS

Lær deg å instagramme fra solstolen!

Pressemelding   •   mai 14, 2014 14:55 CEST

Til sommeren kan Ving tilby hele syv SunConnect Resorts. Her legger vi alt til rette for at du kan instagramme ferietweeten din. Eller kanskje du vil hashtagge, flashbacke, snapchatte, google, like, wine, skype, maile, eller google-plusse med venner og familie i ferien din. Det er selvsagt også lov til bare å dele et øyeblikk med seg selv og sine ferievenner på vårt nye hotellkonsept SunConnect Resort.

I følge IKT Nytt, er det Norge som er mest aktive på nettet av alle våre naboland, så at våre gjester kommer til å like vårt nye hotellkonsept er vi ganske så sikre på. Og ikke nok med det, vi har til og med ansatt folk som skal hjelpe deg med å bli med «sosial» på nettet, sier Sophie Frisholm, ansvarlig for PR og sosiale medier i Ving.

På Vings SunConnect Resorts har man alle muligheter til å være online i ferien. En nyhet denne sommeren er det vi har kalt ConnectScout – en vert som både inspirerer og informerer gjestene. De skandinaviske ConnectScoutene har som oppgave å hjelpe våre gjester som for eksempel vil lære seg instagram eller som har spørsmål rundt de digitale løsningene på hotellet. På SunConnect-hotellene kan man spille tv-spill i ConnectTeen Lounge, skrive statusoppdateringer i hotellets ConnectBar eller bruke hotellets ConnectWall for å finne en medspiller til tenniskampen.

SunConnect er et nytenkende hotellkonsept som føles veldig riktig å lansere akkurat nå. Veldig mange gjester synes det er viktig å være på nett i ferien, og i denne hotellkjeden legger vi alt til rette for at man skal få surfe og oppdatere sine venner og familie så mye man ønsker. Det betyr alt fra å høre på en podcast ved bassengkanten, til å søke opp informasjon om hvilken restaurant man vil besøke på kvelden. Gjestene har også muligheten til å engasjere seg i digitale konkurranser og andre aktiviteter på hotellet, avslutter Frisholm.

Ving har i dag syv SunConnect Resorts i programmet, med tre hotell i Tyrkia, to på Gran Canaria, ett på Kypros og ett på Mallorca. Alle hotellene tilbyr gratis WiFi på hele hotellområdet i tillegg til disse fasilitetene.

ConnectScout
En ConnectScouts oppgave er å være tilgjengelig på hotellet for å hjelpe gjestene med å bruke de digitale tjenestene hotellet tilbyr. Det kan være alt fra å komme i gang med å bruke Instagram og Twitter, til å søke frem et kart over området. Alle ConnectScouts på SunConnect Resorts er skandinavisktalende.

ConnectBar
Hotellets digitale bar er det perfekte stedet for avslapning. Her kan man nyte noe kaldt å drikke, samtidig som man kan lade smarttelefonen, laptopen eller nettbrettet. Man kan også koble seg til hotellets WiFi og for eksempel gjøre statusoppdateringer på sosiale medier. Trenger man hjelp så finner man alltid en ConnectScout i nærheten.

ConnectWall
I resepsjonen finner man hotellets ConnectWall, der informasjon og inspirasjon er lett tilgjengelig og på en ny og morsom måte. Gjester er velkomne til å logge seg inn i gjestelisten på ConnectWall for å lete opp informasjon og underholdningstilbud samt kommunisere med de andre gjestene. Kanskje man trenger en tennispartner eller noen gode tips på restauranter og utflukter i nærheten av hotellet? Da passer det fint å kunne spørre noen av de andre gjestene på hotellet.

My SunConnect Web
Når man kobler seg til hotellets WiFi kommer man til hotellets digitale plattform. Her finnes all informasjon om hotellet og aktiviteter som tilbys. Gjennom smarttelefonen, laptopen eller nettbrettet kan man blant annet søke informasjon om hvilke spabehandlinger som er tilgjengelige, når neste buss går, eller bruke ConnectWall for å chatte med andre gjester.

ConnectTeen Lounge
ConnectTeen Lounge er en lounge for de litt eldre barna. Her kan man spille tv-spill, se på film og treffe nye venner.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.