Nyhetstips

Lars Murman og Anders Uddfors går inn som henholdsvis styreformann og konsernsjef i Semantix

Pressemelding   •   feb 26, 2010 09:21 CET

Lars Murman har lang erfaring fra bemanningsbransjen der han grunnla det som er Manpower Sverige i dag. Han sitter for tiden i styret i Proffice. Anders Uddfors kommer rett fra stillingen som administrerende direktør i Lindorff Sverige.
— Med min bakgrunn og erfaring føler jeg at jeg har mye å tilføre Semantix. Selskapet står foran en spennende utvikling, og jeg har takket ja til å, i samarbeid med Semantix sin nye eier Litorina, være med på selskapets ekspansjonsplaner. Jeg ser frem til å gjøre Semantix til en av de klare vinnerne i Norden, sier Lars Murman.
Semantix har de siste årene vokst seg til Nordens ledende selskap innen kvalifiserte språk- og kommunikasjonstjenester. Semtantix har i sitt nettverk over 6500 språkleverandører over hele verden, og nettverket vokser stadig.
Den kommende konsernsjefen for Semantix, Anders Uddfors, kommer rett fra sin stilling som administrerende direktør for inkassoselskapet Lindorff Sverige, der han i seks år bidro til å skape en kraftig vekst i lønnsomheten. Anders har også mange års erfaring fra bemanningsbransjen.
— Som vi tidligere har sagt fra Litorinas side, støtter vi fullt ut ledelsens planer for den videre ekspansjonen av Semantix, noe som betyr at vi nå tilfører ressurser for å bistå ledelsen ytterligere. Vi er svært glad for at Lars og Anders nå i sine respektive roller og gjennom sin samlede erfaring vil styrke kompetansen til Semantix ytterligere, sier Lars Verneholt, partner i Litorina. Både Lars Murman og Anders Uddfors vil bidra med de erfaringer som kreves for at vi skal kunne implementere våre vekstplaner for Semantix, som innbefatter så vel videre organisk vekst som oppkjøp, sier Lars Verneholt.
— Jeg ser frem til å, sammen med den øvrige nordiske ledelsesgruppen, gå inn i fasen der Semantix skal vokse ytterligere på alle forretningsområder, med Norden som base, avslutter Anders Uddfors, kommende konsernsjef for Semantix.

------------------------------------------------------------------------
Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:
Lars Murman, +46 (0)70-377 44 01, lars.murman@gmail.com
Anders Uddfors, +46 (0)70-377 48 04, anders.uddfors@semac.se
Lars Verneholt, Litorina, +46 (0)733-86 92 07, lars.verneholt@litorina.se

Semantix
Semantix er Nordens ledende leverandør av kvalifiserte språk- og kommunikasjonstjenester. Semantix tilbyr tolking, oversetting, kurs og skrivetjenester. Konsernet omsetter for ca. 350 MSEK og har rundt 170 ansatte samt over 6500 språkleverandører over hele verden. I Sverige har selskapet kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Uppsala og Umeå. I Finland har Semantix kontor i Helsingfors og Uleåborg. I Norge har selskapet kontor i Oslo, Stavanger, Trondheim og Hamar. I dagens Semantix finner vi erfaring og kompetanse fra en rekke velkjente mindre varemerker som alle har tatt med seg sin kjernekompetanse til Semantix, for eksempel innen juss, medisin og teknologi.
Litorina
Litorina, grunnlagt 1998, er et private equity-selskap som fokuserer på kjøp og indistruell utvikling av små og mellomstore bedrifter i Norden i nært samarbeid med ledelsen i de aktuelle selskapene. Litorina tilbyr bred og dyp kompetanse gjennom egen organisasjon, samt gjennom sitt nettverk av industrielle rådgivere. Litorina Capital Advisors AB agerer som investeringsrådgivere for Litorinas tredje fond, Litorina Kapital III LP, som nå investerer aktivt. Bak Litorina står flere langsiktige og velrenommerte institusjoner som sammen har investert ca. 24 000 milliarder kroner i Litorinas tre fond.