Sportsklubben Vidar

LEAP: ROCKER OPP LØPINGEN MED NYTT LØP

Pressemelding   •   mar 28, 2012 11:13 CEST

På musikkens dag 2. juni blir det urørt musikk og løping for byens musikkglade og de som er glade i å bevege seg. Da lanserer Sportsklubben Vidar et helt nytt konsept i Norge: Et arrangement som er 50% en løpskonkurranse og 50% en konsertserie. Du løper 8 km fra scene til scene under ”slagordet”: RUN - ROCK  - RELAX

Sportsklubben Vidar som også arrangerer Fokus Bank Oslo Maraton 22. September, er medarrangør av Bislett Games og er en stor leverandør av utøvere til de norske friidrettslandslagene, startet satsingen på musikk langs løypa i fjorårets maratonarrangement, med flere scener og DJ bokser underveis. Under LEAP blir det vesentlig mer fokus på musikken.

- Mens Fokus Bank Oslo maraton er en løpsfest med musikk underveis, er dette musikkstasjoner med løping. Det er like mye en mulighet for publikum til å høre urørt musikk, som til å delta i et hyggelig gateløp, sier Tony Isaksen, Daglig leder i Sportsklubben Vidar.

Lavterskel

Løypa går fra Nydalen, over Nordpolen, ned ved Sandaker senteret, Markveien, runder ved Vulkan og Cuba, opp langs Akerselva til Nydalen igjen. Den er på 8 km og du behøver ikke løpe. – Selv om jeg håper løpet tiltrekker seg også eliteløpere som vil ha en pause fra ipoden og få litt livemusikk,  er dette ment å være et lavterskel-løp for de som er glade i både sol, musikk og løping. Det er lov å gå til og med. Helt bakerst vil det være en egen gågruppe for de som vil oppleve frisk luft, lett mosjon og kultur, forteller Isaksen.

Løpet har fått navnet LEAP –  etter det engelske ordet. Take the leap, a leap into something new.  - Vi ønsket å finne noe som kommuniserte hva vi ønsket å få til på en spennende måte. Vi bygger et helt nytt merkenavn og vil med tiden oppnå bedre kjennskap, nå får vi nøye oss med likheten mellom løp og Leap, forteller innleid prosjektleder i sportsklubben, Eirik Sverrisson. Han legger til at vel så viktig er slagordet Run – Rock – Relax.  Et løp, en musikkopplevelse og det hele er til for å nytes også med en avslapping og sosialt samvær i etterkant.

www.leaposlo.no

Kontaktinfo:

Daglig leder Sportsklubben Vidar, Tony Isaksen 928 48 598

Prosjektleder, Eirik Sverrisson 406 35 507

Kommunikasjonssjef Sportsklubben Vidar, Jostein Røraas 40 82 82 11

Sportsklubben Vidar ble stiftet i 1919 og er en av Norges ledende sportsklubber.

SK Vidar består av bueskytter- og friidrettsgruppe. Friidrettsgruppen står for mesteparten av klubbens drift, og er i dag en av Norges mest profilerte friidrettsklubber.

Hovedmålet til klubben er å ta vare på og utvikle utøvere. Vi er en breddeklubb som involverer barn, unge, voksne og funksjonshemmede.

Klubben er kjent for store arrangementer som Fokus Bank Oslo Marton og Exxon Mobil Bislett Games. Gjennom disse arrangementene får klubben inntekter til den idrettslige satsningen.

I tillegg arrangerer vi Hyundai Grand Prix på Bislett Stadion.

Vårt ungdomstilbud består i tillegg av Friidrettsskolen.