Nyhetstips

Ledende IT selskap ser store muligheter i Norge – etablerer kontor

Pressemelding   •   sep 15, 2010 14:01 CEST

Nordens ledende leverandør av IT systemer til forsikring- og pensjonsbransjen, danske FDC, ser et stort potensial i det norske markedet og etablerer kontor i Norge med en norsk kvinne i spissen til å lede virksomheten.
Etter en solid vekst i det norske markedet etablerer danske FDC (Forsikringens Data Center) nå kontor i Oslo.
FDC utvikler og leverer avanserte IT systemer til virksomheter innenfor skade-, helse- og livforsikring, samt pensjonsbransjen. Frem til nå har all kommunikasjon og leveranse av tjenester blitt utført fra FDC i Danmark, men nå etableres en organisasjon i Norge som skal jobbe i nær dialog med kundene og videreføre FDC’s suksess i det norske markedet.
”Vi er meget stolte over den tillit som norske virksomheter har vist oss de siste årene”, sier FDC’s adm. direktør Birgitte Hass. ”Samtidig er vi ydmyke overfor de oppgaver og muligheter som vi ser i det norske markedet, og derfor etablerer vi nå et kontor i Oslo. Vi ønsker å være tett på våre kunder i det daglige for å ivareta dialogen om optimering av forretning- og it-systemer med lokal kunnskap og kompetanse. Vi håper dermed å kunne betjene våre norske kunder og markedet på en enda bedre måte.
Gjensidige, en av FDC’s norske kunder, ønsker selskapet velkommen til Norge. ”Vi har i mange år samarbeidet med FDC og gleder oss over at FDC nå etablerer kontor og en organisasjon i Norge. Vi ser frem til å dra fordeler av lokal kompetanse, både i form av økt fleksibilitet og detaljert innsikt i det norske markedet” sier Deputy CIO Per Kåre Olsen i Gjensidige.
Country Manager for FDC i Norge er Karin M. Smith som har 14 års erfaring fra forsikringsbransjen i USA og Norge. Hun har vært General Manager for Cardif Forsikring og innehatt stillinger innenfor underwriting, salg og markedsføring hos forsikringsselskapet AIG i New York og Oslo.
Karin M. Smith er utdannet siviløkonom med en MBA fra St. John’s University i New York og en Master of Management fra Handelshøyskolen BI i Oslo.
FDC skal etablere kontoret sentralt i Oslo området og jobber nå med ansettelse av flere erfarne medarbeidere til å betjene det norske markedet.
Kontaktpersoner:
Birgitte Hass