NilsonGroup

Linda Sundblad i samarbeid med DinSko

Pressemelding   •   jul 03, 2012 14:22 CEST

Etter vår Stylet By-kampanje, hvor DinSko samarbeidet med tre av Sveriges største motebloggere, fortsetter vi også i høst på et lignende spor. Dette gjør vi gjennom et samarbeid med kunstner- og moteprofilen Linda Sundblad. I kampanjen Style By ... Linda Sundblad, presenterer Linda sine favoritter fra Din Skos lærkolleksjon XIT. En del av salget blir også donert til Plan-kampanjen for jenters rettigheter, "Jentekampanjen."

Lindas interesse for mote har ikke bare ført til en ekstravagant garderobe, kule sceneantrekk og utallige artikler i forskjellige moteblader. Men også ELLE-prisen for Sveriges best kledde artist. Din Skos XIT-kolleksjonen kombinerer stilig og trendy design til en god pris, noe som Linda Sundblad støtter. Lindas lidenskapelige interesse for sko, har også gjort valget å jobbe med DinSko enkelt;

- Mitt forhold til DinSko er uten overdrivelse en levetid. Da jeg vokste opp var DinSko det opplagte valget for meg. Utallige av skoene har blitt slitt ut i årenes løp, og jeg elsker det å gjøre det mulig for alle å finne kule sko til en rimelig pris. Det er som kjent en kunst å kle seg fint for en rimelig penge. I tillegg får jeg muligheten til å støtte Plan fantastiske arbeid for unge jenter, så det gjorde det enkelt for meg å si ja, sier Linda Sundblad.

Store og Web
Kampanjen syns, bortsett fra i DinSkos norske butikker, også i Sverige og Finland, og på nettet. På DinSko-bloggen vil du kunne følge Linda på alt fra kampanjens photoshoot og skovalg til trendspaning og intervjuer.

XIT-Collection
Mote og kvalitet er de viktigste ingrediensene i samlingen, som inneholder alt fra sesongens trender til de klassiske grunnmodellene. Alle produktene er laget av lær og er på et godt prisnivå. Blant Lindas valg kan man se høstens nye modeller som kule ankelboots, feminine heler og klassiske brogues.

Jenters rettigheter i fokus
Fra Lindas favoritter er 50 NOK per solgte sko donert til Plans "Jentekampanjen" under kampanjeukene. Kampanjen har som mål å styrke rettighetene til jentene og dermed bidra til samfunnet vokser bort fra fattigdom. En av de mest effektive måtene er å utdanne jenter. En jente som forlater grunnskolen har langt flere muligheter til å forbedre livet sitt for seg selv og for sine barn. Hun får også mindre risiko for å få sine rettigheter krenket, som å bli tvunget til å inngå tidlig ekteskap som ofte fører til at hun må forlate skolen for tidlig.

- Arbeide med Linda og Plan fantastiske. Linda står for mote, akkurat som DinSko. Planlegg å hjelpe utsatte barn og for å kunne donere en del av salget til Plan-prosjektet er viktig og meningsfullt, sier Christina Holmqvist, leder DinSko.

Stylet av ... Linda Sundblad oss alle DinSkos butikker i Sverige, Norge og Finland i perioden 3/9--16/9 -2012. Følg samarbeid i DinSkos blogg: www.putfeetfirst.com/no/dinsko/. Les mer om planen på: http://www.plan-norge.no/

For mer informasjon eller spørsmål, kontakt:

Lisa Ander, Nilson Group AB
lisa.ander@nilsongroup.com

Annette Sandstå, Polhem PR
annette.s@polhem.com
+47 22 41 06 42

NILSONGROUP er Skandinavias ledende skokonsern med butikkonseptene DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns og Radical Sports samt franchisebaserte Ecco shops. Med over 300 butikker i Sverige, Norge, Finland og Danmark omsatte NILSONGROUP for SEK 3 milliarder i 2011. Med en uslåelig kombinasjon av varemerker i stadig utvikling fortsetter selskapet å ekspandere.
We put feet first.